قله بیرمی(پازنان )

15 hours
April 1, 2022
April 2022

near Geshī, Bushehr (Iran)

قله بیرمی(پازنان)
در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۱در قالب یک تیم ۳ نفره و با هماهنگی رییس خانه کوهنوردی روستای خائیز جناب اقای گلستانی ساعت ۵ عصر از جنب اداره محیط زیست روستا به سمت قله حرکت کردیم و پس از ۴۰ دقیقه پیاده روی از جاده خاکی نخلستانی به چشمه رسیدیم که از دالان بوته ای میتونید بهش دسترسی پیدا کنید ،اخرین نقطه از مسیر می‌باشد که اب دارد (توصیه میشه که حداقل ۳ لیتر اب همراه داشته باشید بخاطر اب تنی کوهنوردان و بومی این اب مناسب شرب نمیباشد،البته نظر شخصی من هسته ) پس از چشمه از سمت راست وارد مسیر پاکوب قله می‌شوید که تقریبا شیب ملایمی داره و پس از طی مسافتی به یک دیواره سنگ چین رسیدیم ،این کوه ‌دارای ۷ خان (پیمانه) می‌باشد که به صورت پلکانی در امتداد یکدیگر قرار دارند خان اول تا سوم شیب تند ریزشی داشت و خان ۴ و ۵و ۶ طولانی ترین مسیر هارو دارن که ما پس از رسیدن به خان پنجم کمپ جهت استراحت استقرار کردیم که سمت چپ مسیر و کمی پایین تر از خان پنجم یک غار وجود دارد که محل مناسبی برای نصب چادر ندارد و صبح روز جمعه ساعت ۴ نیم صب حرکت کردیم به سمت هدف و پس از رسیدن به خان هفتم به خط آراس رسیدیم و پس از پیمایش تقریبا یک ساعت در ساعت ۹ صبح به قله رسیدیم ،و پس از تقریبا نیم ساعت استراحت به پایین آمدیم
...
نکته
۱) در فصل بهار زمان مناسبی برای صعود نیس با توجه به گرمی و پیمایش در روز
۲) حتما ۳ لیتر اب همراه داشته باشید
۳)قبل از صعود با اقای گلستانی هماهنگ کنید (۰۹۱۷۱۷۱۲۶۶۸)