قله بیرمی ( پازنان ) بوشهر ( سیمرغ ) - beyrami (pazanan) summit

Photo ofقله بیرمی ( پازنان ) بوشهر ( سیمرغ ) - beyrami (pazanan) summit Photo ofقله بیرمی ( پازنان ) بوشهر ( سیمرغ ) - beyrami (pazanan) summit Photo ofقله بیرمی ( پازنان ) بوشهر ( سیمرغ ) - beyrami (pazanan) summit

January 20, 2023
March 2022

near Geshī, Bushehr (Iran)

با سلام
در انتهای روستای گشی یک خانه کوهنورد هست که جناب آقای گلستانی از کوهنوردان با تجربه منطقه ساختند، میتونید برای رزرو اقدام کنید.
09171712668 آقای گلستانی
اول فرودین 1401 ما صعود کردیم.
در طول مسیر انتن دهی موبایل وجود داشت (روی یال هم دکل مخابرات هست)
مسیر شامل یک مسیر هموار از بین مزارع نخل هست.
سپس یک شیب تا دامنه اصلی صعود و سپس به قول محلی ها هشت خان هست (هشت شیب)تا یال و دکل و سپس نیم ساعت مسیر هموار تا یال
آب آشامیدنی چشمه که از تویک مسیر ابیاری میره پای نخل ها فقط همون ابتدای مسیر هست.
طبیعت قله عالی بود من هم چند آهویا قوچ دیدم متاسفانه فرصت نشد عکس بگیرم.
بافت زمین سفت و سنگی بود که و جنس سنگ جوری بود که کفی کفش کامل میچسبید.
من و همسر دوباره تنهایی صعود کردیم اما در مسیر یک گروه از لرستان هم پشت سر ما اومدن و همکلام شدیم.
این گروه اومدن، قله رو صعود کرد و برگشتن خونه هاشون!!!
قبل صعود ما خیلی از مناطق گردشکری استان بوشهر رو گشتیم، بعد اومدیم برای صعود قله! مثل تمام قله های سیمرغی که رفتیم.
هدف از گفتن این جمله این بود که طرح سیمرغ برای صعود قله ها به تنهایی نیست و قرار بوده که با فرهنگ و مردم و ... اون استان هم آشنا بشید. از ما گفتن بود!