قله ابرت و پاشوزه

June 23, 2023
June 2023

near Nevā, Māzandarān (Iran)

صعود به قله ابرت و پاشوره در تاریخ ۱۴۰۲/۴/۲

قله پاشوره به ارتفاع ۳۸۵۵ متر یکی از قلل معروف و زیبای البرز شرقی در استان مازندران می باشد که دلیل نام گذاری آن، وجود سنگ هایی به شکل سنگ پا بر روی قله و اطراف قله است. از ویژگی های این قله، یکی دشت زیبای آزو و دومی وجود منظره ای زیبا از کوه دماوند می باشد
صبح پنج شنبه به اتفاق ۱۶ نفر از همنوردان از کرج به سمت روستای نوا به راه افتادیم. ساعت ۳:۳۰ به روستا رسیدیم و ماشینها را درکنار کارخانه آب معدنی نوا پارک کردیم. حرکت را از پاکوب سمت چپ کنار کارخانه ساعت ۴ آغاز کردیم و بعد از یک ساعت و نیم پیمایش از مسیری با زیباییهای وصف ناپذیر به دشت آزو رسیدیم. چادرها و بساط جوجه کباب را برپا کردیم و شبی به یاد ماندنی را زیر آسمان مه گرفته دشت آزو به صبح رساندیم. روز بعد ساعت ۴:۱۰ حرکت از دشت آزو به سمت قله ابرت شروع شد. بعد از حدود ۲ساعت پیمایش از تپه هایی با شیب ملایم با مناظر فوق العاده زیبای قله دماوند و دریایی از ابرها که در بین رشته کوهها گرفتار شده بود مواجه شدیم و تا نیم ساعتی محو تماشای این مناظر بودیم. ساعت ۹:۱۰ به قله ابرت رسیدیم.و سپس با طی کردن یک مسیر حدود ۵۰۰متری ساعت ۹:۲۰ به قله زیبای پاشوره رسیدیم. برای برگشت از مسیر شن اسکی زیر قله پاشوره پایین آمدیم و ساعت ۱۲:۳۰ به دشت آزو رسیدیم . بعد از خوردن املت معروف آقای نظری راهی پارکینگ ماشینها شدیم.