قله برم فیروز از مسیر پناهگاه رنج

February 2019

near Ḩarsel, Fars (Iran)

صعود زمستانه به قله برم فیروز

برای صعود به قله برم فیروز از این مسیر در جاده سپیدان کمهر نرسیده به پیست پولاد کف از مسیر قله رنج تا پناهگاه پیش میرویم
سپس از پناهگاه یالی که بسمت شمال کشیده شده را ادامه داده تا پس از گذر از چند دره و فراز و نشیب به خط الراس برم فیروز برسیم

نکته مهم اینجاست که :
وقتی بروی خط الراس قرار گرفتیم دریاچه برم فیروز در سمت چپ ما قرار دارد .

با توجه به اینکه اکثر مواقع این برنامه یک روزه اجرا میشود جهت جبران کمبود وقت در فصولی که انجا پوشیده از برف میباشد و به دلیل برف کوبی دچار کمبود زمان میشویم بهتر است مسیر برگشت را از مسیر اصلی دریاچه و یا دره ای که از قله بطرف شرق که امتداد ان به جاده و در محلی حدود هزار متر بالاتر از پیست پولاد کف میرسد انتخاب کنیم .

تاریخ اجرا سوم اسفند نود و هفت

PictographLake Altitude 11,171 ft

مشرف به برم

در این مکان که قرار میگیری دریاچه برم فیروز در سمت چپ شماست

این قله اختلافی حدود چند متر با قله اصلی دارد به این نقطه که رسیدی سنگ چین قله اصلی در چند صد متری نمایان است