قله بندعیش

January 28, 2022
January 2022

near Maḩalleh-ye Ḩeşārak, Tehran (Iran)

گزارش صعود به #قله_بند_عیش
جمعه مورخ ۸ بهمن ۱۴۰۰
قله بندعیش با ارتفاع تقریبی ۲۸۰۰ متر در شمال‌غربی تهران و در منطقه حصارک واقع شده است. این قله را از چند مسیر می‌توان صعود کرد که معروفترین آن مسیر دره حصارک و دره شهران است.
صبح جمعه به اتفاق همنوردانم ساعت ۵ در محل تجمع حاضر شدیم و به سمت این قله زیبا حرکت کردیم.
در خیابان صحرادر محل مناسبی ماشین‌ها را پارک کرده و در امتداد خیابان آبرسانی آماده حرکت شدیم، مسیر جاده را ادامه دادیم پس از مدت کوتاهی وارد پاکوبی شدیم که به سمت دره حصارک می‌رود. کم کم صدای رودخانه نیز از کف دره به گوش می‌رسد.
مسیر پاکوب در برخی قسمت‌ها از دره گذشته و در برخی مواقع نیز از آن ارتفاع می‌گیرد. در طی این مسیر چند بار از رودخانه عبور می کنیم.
در انتهای دره از دو مسیر امکان صعود قله وجود دارد. یال سمت چپ دره (یال غربی دره) مسیری کوتاه‌تر و در عین حال با شیب تند است و انتهای یال پیش از رسیدن به قله مسیرِ دست به سنگ مختصری دارد. یال سمت راست دره (یال شرقی دره) نیز مقداری طولانی‌تر بوده و پس از قرار گرفتن بر روی خط‌الراس، از سمت شرق به قله می‌رسد. در این برنامه یال غربی دره را برای صعود و یال شرقی دره را برای بازگشت در نظر گرفتیم.
مثل همیشه در مسیر بازگشت با املت و چای آتیشی جناب نظری همنوردان جانی تازه گرفتند و یک برنامه عالی در کنار دوستان خوبمون گذراندیم.