قله بلور ، شاه سفید کوه روستای میج ، اشکورات ۳۰ تیر ۱۴۰۲

Photo ofقله بلور ، شاه سفید کوه روستای میج ، اشکورات ۳۰ تیر ۱۴۰۲ Photo ofقله بلور ، شاه سفید کوه روستای میج ، اشکورات ۳۰ تیر ۱۴۰۲ Photo ofقله بلور ، شاه سفید کوه روستای میج ، اشکورات ۳۰ تیر ۱۴۰۲

July 22, 2023
July 2023

near Mīj, Māzandarān (Iran)

برنامه اجرا شده ( تخصصی )

#باشگاه_کوهنوردی_اته_کو

#تعداد_همنوردان: ۱۲ نفر

#گزارش_برنامه:

درود بر همگی
دوازدهمین برنامه باشگاه کوهنوردی اته کو شهرستان لنگرود در سال ۱۴۰۲ در روستای میج اشکورات برگزار شد.
ساعت ۱۲ شب روز پنجشنبه مورخ ۲۲ تیر ماه با یک خودروی مینی بوس از شهرستان لنگرود حرکت خود را آغاز کردیم و پس از عبور از رودسر به سمت رحیم آباد و اشکورات حرکت کردیم. برای رسیدن به روستای میج که تقریبا آخرین روستا مسیر اشکور میباشد باید تا آخرین نقطه جاده اشکور مسیر را ادامه میدادیم و البته این روستا جزو استان مازندران و منطقه جنت رودبار میباشد ولی راه ارتباطی مناسب آن از منطقه اشکور است. البته از جنت رودبار به سمت روستای تمل هم مسیر وجود دارد که جاده خاکی و نامناسب است.
در ساعت ۴:۳۰ صبح به روستای میج رسیدیم و پس از آماده شدن همنوردان و مشخص شدن مسئولیتها و صحبت های اولیه از تابلویی که در روستا مشخص شده به سمت امام زاده برهان که در بالای روستا قرار دارد و آبشار میج حرکت کردیم. پس از رسیدن به باغات روستا که انواع لوبیا ، عدس و محصولات دیگر و صیفی جات کشت میشود عبور کردیم. در روستا به کشت شبدر و یونجه نیز مشغول هستند و بعد از برداشت برای فصل سرد و برای دامها ذخیره میکنند. در طول مسیر بوته های گلپر بسیار دیده میشد و در طول مسیر قله آویشن ، چای کوهی وجود دارد.
از روستا در صورت مساعد بودن هوا قله و امام زاده روی قله مشخص است.
از مسیر دره و در پاکوبی که مشخص است به سمت قله مسیر را ادامه دادیم.
در طول مسیر چشمه و آبشارهای کوچک وجود دارد. مسیر بسیار زیبا و پرگل بود که صعود را بسیار دلچسب کرد.
پس از ۶ ساعت همه همنوردان در کنار هم بر روی قله قرار گرفتیم. در بعضی ساعات وزش باد کمی شدید میشد ولی مشکلی برای صعود ایجاد نمیکرد.
پس از توقفی کوتاه به سمت پایین دست حرکت کردیم و در ساعت ۱:۳۰ ظهر برای صرف نهار در طول مسیر توقف کردیم. ۳۰ دقیقه ای صرف نهار انجام شد و مسیر را تا روستا ادامه دادیم. در ساعت ۱۶:۳۰ به روستا و کنار خودرو رسیدیم. همنوردان پس از توقفی کوتاه در روستا و استفاده از سرویس ، آبی به سر و‌صورت زدند و در ساعت ۱۷ عصر به سمت شهر لنگرود حرکت کردیم و در ساعت ۸:۳۰ شب به شهر لنگرود رسیدیم.
جا دارد از همه عزیزانی که با ما همکاری کردند تشکر و قدردانی کنیم.

خداقوت ، تبریک صعود و ممنون بابت همکاری و همراهی همه شما عزیزان و به امید دیدار در برنامه های آینده💐