قله آزادکوه از وارنگه رود

one day 13 hours 52 minutes
July 1, 2018
June 2018

near Savār Bār, Alborz (Iran)

مسیر دسترسی : جاده چالوس - دوراهی دیزین ، وارد جاده دیزین شده و پس از حدود 3 کیلومتر در سمت چپ جاده دو کیوسک سفید رنگ مشاهده می کنیم که بلافاصله بعد از کیوسکها جاده ای در سمت چپ وجود دارد که تابلوی سفید رنگ بزرگی در ابتدای آن قرار دارد وارد جاده شده و پس از حدود 4 کیلومتر به انتهای مسیر خواهیم رسید که مکانی نسبتا وسیع بوده و امکان پارک خودرو در آنجا وجود دارد .
مسیر دره وارنگه رود تا قله آزادکوه ، مسیری زیبا با شیبی ملایم و با گذر از کنار رودخانه می باشد . در روز اول پس از 12
ساعت پیمایش به محل شب مانی رسیدیم و پس از صرف ناهار اقدام به برپا کردن چادر در مکانی سرسبز و مسطح نمودیم . صبح روز بعد با تعداد 18 نفر در ساعت 6 بامداد به سمت قله حرکت کرده و در ساعت 11 به قله رسیده و پس از بازدید از آتشکده در ساعت 12 از مسیر روستای کلاک اقدام به فرود نمودیم . پس از رسیدن به گردنه یک ساعت جهت صرف ناهار و استراحت توقف نموده و در ساعت 17:30 به روستای کلاک رسیده و به سمت تهران برگشتیم .

PictographWilderness hut Altitude 9,360 ft

Mahdi Ahadian Jun 25, 2019

هشدار
    مسیر بالا دارای ابهام است
    باید از ابتدای دشت کمانکوه (ارتفاع 3600) با شیبی ملایم به سمت شرق می رفتند و همانجا زیر قله کمانکوه کنار برکه چادر میزدند و صبح با شیبی ملایم به طرف گردنه کمانکوه می رفتند تا به گردنه چورن برسند. ولی به دلیلی که ذکر نکرده اند از ابتدای دشت کمانکوه (ارتفاع 3600) به سمت شمال درون یک دره به پایین رفته اند (تا 3250 متری) و به مسیری که از روستای نسن می آید رسیده اند و آنجا چادر زده اند و صبح از مسیر نسن بالا رفته اند تا به گردنه چورن برسند. به همین دلیل مسافت کل شده است 29 کیلومتر. درحالیکه باید میشده 27 کیلومتر

• Photo of ALIREZA MONTAHA
    ALIREZA MONTAHA Jun 26, 2019

خوش تیپ اگر مسیری رو که جنابعالی رفتی تیم ما نرفته معنیش این نیست که اشتباهه و باید هشدار امنیتی بدی😂 ما یه دشت بسیار زیبا پیدا کردیم کنار رودخانه و همونجا کمپ زدیم و کم کردن ارتفاع هم اصلا برامون مهم نبود .