قله آزادکوه از کلاک یروزه۲۸خرداد۱۴۰۰مسیر فرود

Photo ofقله آزادکوه از کلاک یروزه۲۸خرداد۱۴۰۰مسیر فرود Photo ofقله آزادکوه از کلاک یروزه۲۸خرداد۱۴۰۰مسیر فرود Photo ofقله آزادکوه از کلاک یروزه۲۸خرداد۱۴۰۰مسیر فرود

June 19, 2021
June 2021

near Kolā Vankāh, Māzandarān (Iran)

ارتفاع نوشته شده روی تابلو قله ۴۳۶۹ متر میباشد.رفت و برگشت نزدیک ۱۸ کیلومتر میباشد ولی شیب ملایم.
هنگام فرود شن اسکی تا گردنه چورن آمدیم بقیه پاکوب خاکی راحت،صعود یروزه بود هوا گرم،تایم کل پیمایش با احتساب استراحتها ۱۳ساعت،بهمراهی گروه محفل همنوردان،تعداد بیست نفر سرعت کم،روز جمعه بسیار شلوغ بود اما جای چادر فراوان است چه چشمه پایین چه کمی بالاتر چه روی گردنه،آخرین چشمه در مسیر پاکوب چپ ،۵دقیقه ای زیر گردنه چورن میباشد.از گردنه تا قله دو ساعت کوهنوردی پرشیبه.
اجازه ورود با خودرو داخل روستا نیست ،بیرون روستا پارک کنید و هزینه هم باید بپردازید چه افراد چه خودرو.با این وجود واقعا منطقه زیبایی ست و ارزشش را دارد حتی بسیار برای کمپینگ در خردادماه و تیرماه لذت بخش است.ورودی روستا سمت راست یک عدد سرویس بهداشتی ساخته اند.تنها بخش آزاردهنده صعود یکروزه این قله ،حرکت از تهران، رانندگی در جاده پیچ در پیچ و طولانی چالوس و یوش بلده در رفت و برگشت بود که با وجود بیخوابی کمی ببخشید حال بهم زن بود.

گردنه چورن

• Photo of reza bouzari
    reza bouzari Sep 7, 2022

با سلام و خسته نباشید جمعه می خواهم یکروز از کاشان این قله را صعود کنم غیر از بی خوابی چقدر رو قدرت بدنی ام حساب کنم آیا شیب منطقه مخصوصا زیر قله خطر ناک است ممنون میشم راهنماییم کنید

• Photo of asal Az
    asal Az Sep 7, 2022

درود بر شما ،متاسفانه مسیر ماشینرو تا ازادکوه پیچ در پیچ و خسته کننده میباشد ،بنظرم هر چه زودتر حرکت کنید برسید کمی استراحت کنید بهتراست ، تا گردنه مسیر راحت است ،قبل گردنه چشمه اب بنوشید ،روی گردنه کمی استراحت کنید و هم هوا شوید، سپس شیب را ارام ارام بروید بالا .خیر،شیب خطرناکی نیست وبرگشتتان شن اسکی طور است تا گردنه، بادگیر حتما همراه ببرید.