قله آزادکوه-صعود از روستای کلاک علیا

Photo ofقله آزادکوه-صعود از روستای کلاک علیا Photo ofقله آزادکوه-صعود از روستای کلاک علیا Photo ofقله آزادکوه-صعود از روستای کلاک علیا

August 14, 2021
August 2021

near Kelāk-e ‘Olyā, Māzandarān (Iran)

صعود یک روزه به قله آزادکوه.حرکت از روستای کلاک بالا مورخه ۱۴۰۰/۵/۲۲
در روستا حق پارکینگ برای هر ماشین ۱۵۰۰۰تومان و هر نفر ۷۵۰۰ تومان ورودی گرفته شد.
آزاد کوه، قله ای با ارتفاع تقریبی ۴۳۶۹متر، یک کوه منفرد و زیبا در رشته کوه‌های البرز میانی است. به علت شکل ظاهری ، به این کوه نام " شاهزاده کج گردن " هم داده اند. آزادکوه در منطقه‌ای از رشته کوه‌های البرز مرکزی قرار دارد که سمت غرب آن را جاده چالوس( در فاصله بین گچسر تا سیاه بیشه) و سمت شمال آن را جاده یوش بلده و سمت جنوب آن را دره و رود وارنگه رود ( یا جاده شمشک دیزین) تشکیل می‌دهد.
اسم آزادکوه توسط محلیان ساکن اطراف برای این کوه گذاشته شده‌است و شاید دلیل این نام‌گذاری این باشد که این کوه به صورت مخروطی بوده و با ارتفاعات اطراف ارتباط ندارد. این قله تنها به وسیله یال جنوبی و از طریق گردنه چورن  به دیگر قلل منطقه همچون یخچال، سرماهو و کمانکوه ارتباط دارد و از سایر جهات کاملا آزاد است. در سمت شمال غرب و شمال شرق آن دیواره‌هایی  قله را در بر گرفته است. دیواره‌های شمالی مشرف به روستاهای نسن و کلاک می باشد.

پارکینگ روستا

• Photo of Mostafa_ahmadi
    Mostafa_ahmadi Sep 7, 2022

عرض ادب
    والا پارسال که چشمه آب داشت، اما برا محل کمپ در بالاتر باید آبو از رودخانه پایینترش تهیه کنید.