قله آزاد کوه

September 4, 2021
September 2021

near Kelāk-e ‘Olyā, Māzandarān (Iran)

گروه کوهنوردی علمدار کربلا

گزارش برنامه قله آزاد کوه

تعداد افراد شرکت کننده:۲۰ نفر

شروع برنامه: ساعت ۵:۳۰ ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
پایان حرکت :ساعت ۱۹:۳۰ ۱۴۰۰/۰۶/۱۲

شرح مختصری از برنامه:
به همراه پنج ماشین از جاده چالوس به سمت پل زنگوله حرکت کردیم ، و از سمت جاده بلده یوش به سمت روستای نیک نام ده حرکت کردیم و شب رو در حسینه مرحوم قاسم کاظمی اسکان داشتیم
ضمنا بر سر مزار مرحوم قاسم کاظمی نیز فاتحه ای قرائت شد.

شرح صعود:
نماز صبح را در حسینه روستا خوانده و بعد از ابتدای روستای کلاک علیا شروع به حرکت کرده و از بین باغات عبور کردیم
حدود سه و نیم کیلومتر مسیر مستقیم را طی کردیم و بعد در یک بخش مسطح کمی استراحت کرده و صبحانه خوردیم این نقطه آخرین جایی بود که دسترسی به آب داشتیم البته در بالاتر چشمه وجود داشت ولی به دلیل کمبود بارندگی خشک شده بود در محل استراحت تعدادی از بچه ها دیگر ادامه ندادند و در این محل استراحت کردند
بخش دوم مسیر ابتدا کمی شیب داشت ولی بعد از حدود ۵۰۰ متر مسیر تقریبا صاف می شود تا اینکه به پای کوه می رسیم
بخش سوم و سنگین ترین بخش فتح قله
از دور که نگاه می کنیم واقعا مسیر دشواری به نظر می رسد یک قله بدون حتی یک مسیر صاف
خود قله از سه شیب متفاوت تشکیل شده است که پایین قابل مشاهده نمی باشد اصلی ترین بخش نیز همین بخش می باشد در تمام این مسیر باد به شدت وحشتناکی شروع به وزیدن کرد ولی خدا رو شکر از مسیر عبور کردیم این بخش نیز حدود ۳.۵ ساعت طول کشید تا نهایت به قله رسیدم.