قله ۳۰۷۰ متری ارجنستان ، گروه حوزوی آفاق

Photo ofقله ۳۰۷۰ متری ارجنستان ، گروه حوزوی آفاق Photo ofقله ۳۰۷۰ متری ارجنستان ، گروه حوزوی آفاق Photo ofقله ۳۰۷۰ متری ارجنستان ، گروه حوزوی آفاق

December 13, 2021

سطح برنامه : نیمه سنگین
سرپرستان : آقای کلوانی و آقای قادری

☘️ شرح برنامه:
⛰ معرفی‌: قله ارجنستان با ارتفاعی حدود ۳۰۷۰ متر از سطح دریا، یکی از مرتفع ترین قلل استان به شمار می رود اما به دلیل موقعیت نزدیک به قله برف انبار، کمتر مورد توجه کوهنوردان قرار گرفته است. این قله که گاهی به اشتباه زاغر عنوان می شود، چند مسیر صعود از دو روستای فردو و کرمجگان دارد. آسانترین مسیر صعود همان مسیر قله برف انبار از سمت فردو است که البته کمی پیش از میل دوم، خط الراس را باید به سمت راست (شمال) ادامه داد تا به قله رسید. دو مسیر دیگر از جانب کرمجگان وجود دارد (با صرف نظر از مسیر های صخره ای) که هر دو از دره خوشدر منشعب می شوند.

🏕 برنامه این هفته طلاب و مومنین آفاق، پیمایش مسیر این قله زیبا با صعود از مسیری طولانی تر و بازگشت از مسیر کوتاه تر بود تا همزمان هر دو مسیر منشعب از دره خوشدر کرمجگان پیموده و ثبت شود.

🏔 با توجه به عدم پیمایش جاده خاکی، مقدار طول و ارتفاع صعودی در رفت و برگشت از مقادیر پیش بینی شده بیشتر شد اما با این حال، در عزم راسخ اعضا تاثیر نگذاشته و قله با موفقیت فتح گردید. حجم عالی برف در برخی قسمت های مسیر، لذت برف بازی را در آخرین روزهای پاییز به همراه داشت. در عین وجود حجم بالای برف در منطقه صعود، اما هوای آفتابی و مناسب، موجبات استفاده حداکثری از طبیعت و مناظر زیبای اطراف مسیر را مهیا نمود.
با تشکر از همنوردان حاضر در برنامه مخصوصا عزیزانی که زحمت وسیله نقلیه بر دوششان بود. ورزشکار و با خدا باشید.