قله ۳۰۴۰ متری کلنگه- استان قم، روستای کرمجگان

Photo ofقله ۳۰۴۰ متری کلنگه- استان قم، روستای کرمجگان Photo ofقله ۳۰۴۰ متری کلنگه- استان قم، روستای کرمجگان Photo ofقله ۳۰۴۰ متری کلنگه- استان قم، روستای کرمجگان

June 8, 2021

مسافت طولی طی شده: نزدیک به ۶ کیلومتر
ارتفاع صعود شده: ۶۰۰ متر
سطح برنامه: متوسط

قله کلنگه با ارتفاع حدود ۳۰۵۰ متر یکی از قلل مرتفع استان قم است. این قله نزدیک به قله پلنگ آبی است و جزو قلل خط الراس هلالی آن می‌باشد.

صعود به این قله از سه جهت شمال، شرق و جنوب صورت می‌گیرد.
دره شمالی این قله در زمستان برف مناسبی را ذخیره کرده و مکان مناسبی برای تفریحات زمستانی می‌باشد.

گروه کوه‌پیمایی شهید احمدی‌مهر در ساعت ۴ صبح جمعه، از مسیر یال شرقی قله، صعود خود را آغاز نمود و پس از ۳ ساعت صعود دشوار، پای بر قله نهاد.

تاریکی هوا، دمای منفی، مه شدید، بارش برف و باد شدید و هم‌چنین تجهیزات ابتدائی اعضا شرایط سختی را برای پیمایش به‌وجود آورده بود.

برای گرم‌کردن خود و خشک کردن لباس‌هایمان دوبار در طی مسیر مجبور به افروختن آتش شدیم.

بازگشت ما از دره برفگیر و شمالی قله صورت گرفت که با تفریحات زمستانی جذاب همراه بود.