صعود قرقر و کلنگه قونچانه ، گروه حوزوی آفاق

Photo ofصعود قرقر و کلنگه قونچانه ، گروه حوزوی آفاق Photo ofصعود قرقر و کلنگه قونچانه ، گروه حوزوی آفاق Photo ofصعود قرقر و کلنگه قونچانه ، گروه حوزوی آفاق

March 25, 2021
March 2021

near Kermejegān, Qom (Iran)

برنامه شماره ۱۲۸ ، گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق (یادبود شهید ابراهیم هادی)؛

صعود به قله ۳۰۲۰ متری قرقر
(صعود از یال مستقیم به قله، فرود از مسیر عبوری از قله کلنگه قونچبانه)
تاریخ برنامه: جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
تعداد شرکت کنندگان: ۱۲ نفر
️مسافت طولی طی شده : حدود ۱۱.۲ کیلومتر
ارتفاع صعود شده : حدود ۷۳۰ متر
سطح برنامه : نیمه سنگین

شرح برنامه:

قرقُر از قلل مرتفع خط الراس کوه های جنوب غربی کرمجگان است. این قله که حدود ۳۰۳۰ متر از سطح دریاهای آزاد ارتفاع دارد، از چند مسیر اصلی و فرعی قابل صعود می باشد. نزدیک ترین مسیر را می توان دره شرقی قله دانست که از باغات منطقه درباغ آغاز شده و با پیمایش دره سفیدال به گردنه جنوبی قله می رسد و از آنجا با اندکی پیمایش خط الراس به سمت شمال به قله منتهی می گردد. مسیر دره شمال شرقی نیز از محل امامزاده نورعلی آغاز شده و به گردنه شمالی قله منتهی می گردد. مسیر های دورتری نیز از سمت روستاهای علی آباد و راونج وجود دارد.

دومین صعود گروه آفاق به این قله زیبا و مرتفع، از مسیر دره سفیدال صورت پذیرفت. از همان ابتدای راه بادی سرد و شدید (البته قابل تحمل) دقیقا در خلاف جهت صعود، ما را مورد عنایت خود قرار داد و تا قله نیز همراهمان بود🥶 هر چند مقاومت و استقامت گروه مانع رسیدن وی به اهدافش شد 😇 . علیرغم پوشش صددرصدی ابر و برخی پیشبینی ها مبنی بر بارش برف و باران اما توفیق زیارت رحمت الهی در این برنامه حاصل نشد. البته بعد از بازگشت ما به شهر ظاهرا مانع رفع شده و برف و باران حسابی باریده است😬. مسیر دره سفیدال دارای یک قنات و استخر زیبا در اوایل مسیر (که در گروه خانواده نیز معرفی شده ) و نیز یک چشمه و برکه در ارتفاع بالاتر است . در ادامه دو نفر از اعضای گروه به قله فرعی کلنگه قونچبانه با ارتفاع ۲۹۵۰ متر صعود نمودند.
با تشکر از همنوردان حاضر در برنامه مخصوصا عزیزانی که زحمت وسیله نقلیه بر دوششان بود. ورزشکار و با خدا باشید.

PictographCar park Altitude 0 ft

ورودی جاده خاکی

جاده اصلی کرمجگان تا قنات درباغ آسفالت است. این نقطه ورودی جاده خاکی به سمت دره سفیدال می باشد