قله ۲۷۷۰ متری مودره( شاه تختی )، گروه حوزوی آفاق

Photo ofقله ۲۷۷۰ متری مودره( شاه تختی )، گروه حوزوی آفاق Photo ofقله ۲۷۷۰ متری مودره( شاه تختی )، گروه حوزوی آفاق Photo ofقله ۲۷۷۰ متری مودره( شاه تختی )، گروه حوزوی آفاق

October 31, 2020
October 2020

near Zavārīān, Qom (Iran)

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتفاع صعود شده : حدود ۱۱۵۰ متر
سطح برنامه : سنگین

شرح برنامه:

قله مودره که با نام شاه تختی نیز شناخته می شود، با ارتفاع ۲۷۷۰ متر، از قلل مرتفع استان قم بوده و در ۵۰ کیلومتری جنوب غرب شهر مقدس قم واقع شده است. مسیر های صعود این قله به صورت کلی به دو یال شمالی (دره های منتهی به روستای سنجگان) و جنوبی (دره های منتهی به روستاهای زواریان، دیزیجان و راهجرد) منتهی می شودکه مناسبترین آن از مبدا روستای زواریان بوده سپس از راه دره شرقی قله (آت دره) به یال جنوبی آن رسیده و به قله منتهی می گردد. دره های اطراف این قله در فصل بهار محل رویش ریواس می باشد.

صد و هشتمین برنامه آفاق، اولین صعود گروه به این قله به شمار می رفت. همان ابتدا هنگامی که وارد جاده اراک شدیم، سیاهی و ابهت قله از دور نمایان شد. با عبور از روستای زواریان از زیر ریل راه آهن قم-اراک نیز گذر کردیم اما نامناسب بودن جاده خاکی خودروها را متوقف نمود و دو کیلومتری به مسیر ما افزود. نیمه اول صعود با نمای پاییزی باغات و چشمه های کم رمق مسیر دره همراه شد. نیمه دوم اما شیب تند مسیر عرق ما را در آورده و در نهایت مهمان نسیم خنک قله شدیم. اقامه نماز ظهر و عصر نزدیک چشمه و روی برگ های زرد پاییزی میان باغات، حس وحال خاصی داشت. برنامه هرچند سنگین بود اما همت یاوران دین خدا بالا بود و قله را به زانو درآورد.
با تشکر از همنوردان حاضر در برنامه مخصوصا عزیزانی که زحمت وسیله نقلیه بر دوششان بود. ورزشکار و با خدا باشید