قله ۲۴۶۰ متری درخمبه وشنوه ، گروه حوزوی آفاق

Photo ofقله ۲۴۶۰ متری درخمبه وشنوه ، گروه حوزوی آفاق Photo ofقله ۲۴۶۰ متری درخمبه وشنوه ، گروه حوزوی آفاق Photo ofقله ۲۴۶۰ متری درخمبه وشنوه ، گروه حوزوی آفاق

March 22, 2022
March 2022

near Veshnavah, Qom (Iran)

بسم الله الرحمن الرحیم

ارتفاع صعود شده : حدود ۴۸۰ متر
سطح برنامه : متوسط

☘️ شرح برنامه:
⛰ معرفی‌:قله درخمبه (یا درخمره) یکی از قلل نزدیک و مشرف بر روستای وشنوه است که با ارتفاع حدود ۲۴۶۰ متر از سطح دریا، در زاویه غربی این روستا قرار دارد. با توجه به موقعیت این قله، از سه جهت امکان صعود به آن وجود دارد که نزدیکترین مسیر، دره شرقی و زیبای این قله است که مستقیما از روستا آغاز شده و به دامنه قله منتهی می گردد.

🏔 اولین صعود گروه آفاق به این قله، از مسیر دره زیبای بین روستا و قله برنامه ریزی شد. این دره که اغلب اوقات سال آب چندانی ندارد، اما به جهت بارش شب گذشته، رودخانه ای زیبا و پرآب را به خود می دید که به دلیل ساختار صخره ای برخی قسمت ها، چندین آبشار بزرگ و کوچک را در میانه خود به نمایش می گذاشت. مناظر صخره های مرتفع اطراف این دره، بر لذت پیمایش در حاشیه آب می افزود. انتهای دره نیز هنوز بخشی از برف های زمستانه باقی مانده بود که البته رو به ذوب شدن می رفت. با اتمام پیمایش دره، صعود با شیبی تند تر به سمت قله ادامه یافت که همه عزیزان حاضر، موفق به فتح قله گشتند. بازگشت از قله از مسیری جدید انجام شد که آن هم به لحاظ زیبایی های طبیعی بی نصیب نمانده بود.
با تشکر از همنوردان حاضر در برنامه مخصوصا عزیزانی که زحمت وسیله نقلیه بر دوششان بود. ورزشکار و با خدا باشید.