قله ۱۸۵۰ متری گلستان ، گروه حوزوی آفاق

Photo ofقله ۱۸۵۰ متری گلستان ، گروه حوزوی آفاق Photo ofقله ۱۸۵۰ متری گلستان ، گروه حوزوی آفاق Photo ofقله ۱۸۵۰ متری گلستان ، گروه حوزوی آفاق

March 6, 2021
March 2021

near Golestān, Qom (Iran)

برنامه شماره ۱۲۷ ، گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق (یادبود شهید ابراهیم هادی)؛

صعود به قله ۱۸۵۰ متری گلستان

تاریخ برنامه: جمعه۱۵ اسفند ۱۳۹۹
تعداد شرکت کنندگان: ۲۴ نفر
️مسافت طولی طی شده : حدود ۹.۴ کیلومتر
ارتفاع صعود شده : حدود ۴۹۰ متر
سطح برنامه : متوسط

شرح برنامه:
گلستان نام روستایی است از توابع بخش جعفرآباد (جعفریه) قم. این روستا در کوهپایه مجموعه کوهستانی واقع شده که بلندترین نقطه آن نیز همچون روستا ، گلستان نامگذاری شده است. این قله که در زاویه جنوب غربی روستا قرار دارد، از جاده سلفچگان-ساوه در زاویه شرقی به خوبی دیده می شود. اصلی ترین مسیر های صعود قله از مبدا روستای گلستان و از طریق دره بیدا (شمال شرق) و دره قبادک (شمال) به قله منتهی می شوند. یک مسیر نیز از سمت آزادراه ساوه سلفچگان و از مسیر دره زاویه جنوب غربی وجود دارد.

اولین صعود گروه به این قله از مسیر دو دره قبادک (رفت) و بیدا (برگشت) صورت پذیرفت. این برنامه زیبا که با آب و هوایی خاطره انگیز همراه بود از حاشیه مکان امامزاده عمران آغاز گشت . شکوفه های صورتی رنگ بهاری و آب گوارای قنات در بالای مجموعه باغات اطراف روستا میزبان مسیر رفت ما بودند. مسیر بازگشت اما از دره ای پیچ در پیچ و فوق العاده زیبا عبور می کرد. درختان و گیاهان انبوه ما را به چالش می کشیدند تا از میان آنها و سنگ ها و صخره های زیبای دره عبور کنیم. چندین چشمه از دل همین صخره ها بیرون می زد که دهان به تسبیح حق تعالی می گشود. آب وهوای دل انگیز جمعه نیز کم نظیر بود. بارش نم نم باران بهاری و اندکی بعد تابش نور آفتاب رنگین کمانی را در دوردست نمایان ساخت. در ادامه مسیر دوباره با تراکم ابر، بارش تگرگ را شاهد بودیم وصول به قله که با تگرگ و باد سردی همراه بود بعد از دقایقی با هوای مناسب جایگزین گشت. با آغاز بازگشت هوا دوباره آفتابی و گرم شد اما در انتهای مسیر و نزدیک روستا، رعد و برق، بارش بیشتر باران و تگرگ مجدد را شاهد بودیم از دیدنی های این برنامه صعود جانانه دو کوهنورد خردسال بود که از همه زودتر به قله رسیدند
با تشکر از همنوردان حاضر در برنامه مخصوصا عزیزانی که زحمت وسیله نقلیه بر دوششان بود. ورزشکار و با خدا باشید.

پاکوب

صخره بزرگ وسط دره

چشمه از میان صخره ها

PictographTree Altitude 0 ft

انبوه بوته ها

برای عبور از این بخش باید از زیر یک درخت عبور کرد و نیازی به عبور از روی صخره ها نیست