قبله کوه

November 8, 2019
November 2019

near Alendān, Māzandarān (Iran)

صعود به قله قبله کوه - دریاچه الندان
🏖⛰

سال 97 قرار بر این بود برنامه قبله کوه اجرا شود ، اما فرصت نشد

امروز 17 آبان 98 تیم 7 نفره با دو دستگاه خودروی شخصی از دامغان عازم کیاسر و روستای الندان شدیم

ساعت 7:30 در میان گل و لای باقی مانده از باران شب قبل از روستا پیماش آغاز شد

بعلت وجود گل و لای زیاد گام ها سخت و سنگین پیش می رفت

با فاصله گرفتن از روستا و ورود به جاده اختصاصی جنگل بانی ، مسیر بهتر شد و راه رفتن سهل و آسانتر

🌋🌋طبیعت مثل همیشه یه سورپرایز های دارد ، در تقاطع جاده قبله کوه ، دریاچه الندان و روستای الندان در سمت غرب قله زیبای دماوند خود نمایی و دل نوازی میکرد ، و خود این موضوع سبب تجدید خاطرات صعود دماوند خصوصا خاطره شب مانی قله شد و دقایقی با بیان خاطرات تلخ و شیرین گذشت .

مسیر جنگل و در امتداد جاده ادامه دادیم ، حدود سه کیلومتر رفتیم و از جاده خسته شدیم و مسیر میانبر البته با شیب زیاد انتخاب کردیم

⛰ساعت 11:30 قله بودیم ، از صبح تمام مسیر داخل جنگل و هیچ دیدی به منطقه اطراف نداشتیم و امیدوار بودیم قله فضای باز و چشم اندازی مناسب از منطقه داشته باشد
اما همان حجم و فشردگی درختان در خود قله هم بود
تا ساعت 13 درقله بودیم
حرکت به سمت دریاچه را آغاز کردیم در ابتدا با شیب تند و فاقد پاکوب بود ، در ادامه به جاده رسیدیم و در میانه راه از جاده جدا شدیم و به سمت جنوب شرقی دریاچه رفتیم مسیر کاملا بکر ، شاید به جرات میتوان گفت تنها قله و جنگلی بود که فاقد زباله و پلاستیک دیده بودم
البته این نشان از فرهنگ بالا نمیداد ، باید دست جنگل بانی را بوسید که تمامی جاده های منتهی به جنگل را مسدود کرده بود و فقط کوهنوردان امکان حضور در منطقه را داشتند

بلاخره همزمان با اذان مغرب به دریاچه رسیدیم ، اتفاق خوبی که دیدیم لایروبی دریاچه بود ، اما غم بزرگی به دل همه ماند اینکه دریاچه تقریبا خشک شده بود ، البته امیدوار به آینده که شاید با نزول رحمت الهی در زمستان و بهار دریاچه جان تازه ای بگیرد🙏

🌓شب 11 ربیع اول بود و ماه تقریبا پر نور و کامل بود و در آسمان خود نمایی میکرد ، نور ماه آنقدر زیبا و دلنشین بود که تمام هدلایت ها را خاموش کردیم و در زیر آسمان پرستاره شب از جاده ای فرعی و جنگلی از دریاچه به سمت روستای الندان رفتیم