پیمایش مازیچال تا گزناچال

3 days 6 hours 53 minutes
June 29, 2021
June 2021

near Kord Maḩalleh, Māzandarān (Iran)

۱.از کلاردشت با ماشین های آفرود یا نیسان تا انتهای روستای مازیچال میتوان رفت.حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ دقیقه زمان میخواهد
۲.به مکان گله دارها ، سامون گفته میشود. بهتر است شب اول را در سامون کربن یا بابوربا یا سیچخانی کمپ کرد.شب دوم را در سامون گوگوله و شب سوم را بالای بالون ده
۲.توجه بسیار مهم :
ترک ثبت شده از نقطه بعد از یال بالای سیچ خانی که با نام فرود به سمت دره است تا سامون کزدره ،مسیر اشتباهی است اون رو نرید، مستقیم به سمت سامون کز دره که پیداست باید رفت با عبور از دو دره و تراورس سینه کش ها
۳.البته میتوان یال بالای سامون سیچخانی رو بالا رفت و بعد از قله چاکوت به سمت سامون کز دره فرود آمد.
طبق گفته اهالی کز دره ، به جای فرود به سمت کز دره ، میتوان یال رو بالاتر رفت و از بالای سامون نیشکی جن، به سمت سامون نیشکی جن فرود آمد
۴.از سامون کز دره تا سامون نیشکی جن مسیر از لابلای صحره هاست پاکوب مشخص است با دقت و احتیاط این مسیر رو باید طی کرد.
۵. از سامون نیشکی جن از پاکوب مشخص به طرف دره و رودخانه باید رفت.از محل ورود به جنگل تا رودخانه مسیر پر شیب میشود.پاکوب تا اواسط جنگل مشخص است، از اواسط جنگل پاکوب تمام میشود، مسیر از سمت شمال و دست راست است که از داخل محل عبور آب و بسیار کم درخت میگذرد ، انتهای مسیر در محل ورود به رودخانه تماما پرتگاهی است فقط از همان مسیر گفته شده میتوان به رودخانه وارد شد.
۶.ادامه مسیر از کف رودخانه حدود ۲۰ متر به سمت جنوب باید رفت و از رودخانه عبور کرد و از پاکوب مقابل بالا رفت. مسیر از اینجا تا بالای سامون گوگوله پر شیب است
۷.از بالای روستای بالون ده، مسیر به صورت جاده آفرود میشود که خسته کننده است، بهتر است بقیه مسیر رو از اینجا تا لیره سر با نیسان یا ماشینهای آفرود رفت.
۸.مسافت جاده از گزناچال تا لیره سر ۳۱ کیلومتر است که با ماشین ۲ ساعت زمان میبرد.

مسیر از اینجا از سینه کش به سمت سامون کز دره است که پیداست. البته میتوان یال رو بالا رفت و بعد از قله چاکوت به سمت سامون کز دره فرود آمد. طبق گفته اهالی کز دره ، به جای فرود به سمت کز دره ، میتوان یال رو بالاتر رفت و از بالالی سامون نیشکی جن، به سمت سامون نیشکی جن فرود آمد

مسیر از اینجا تا نقطه بعدی وادامه تا کز دره اشتباهی است، این مسیر رو نرید، از اینجا پاکوب رو به سمت سامون کز دره برید که از سینه کش و با عبور از دو دره به آن میرسد.

مسیر از اینجا از پاکوب مشخصی به سمت جنگل و رودخانه پایین میرود.پاکوب تا اواسط جنگل وجود دارد ، از اواسط جنگل پاکوب تمام میشود، ادامه مسیر از سمت شمال و دست راست است که از داخل محلی کم درخت که محل عبور آب است میگذرد. تمام قسمت پایین جنگل در محل تلاقی با رودخانه پرتگاهی است جز همان مسیر دست راست که یک پاکوب به سمت رودخانه دارد

نب

بهتر است از اینجا با نیسان تا لیره سر رفت

• Photo of mahyar sadaghiani
    mahyar sadaghiani Aug 2, 2021

قبل از نیشکی جن مسیر باید از بالا رفت و وقتی به نیشکی جن رسیدید نباید به سمت پایین رفت دوباره با کمی ارتفاع تا اخر دره اصلی رفته و بصور کمرکش کوه را دور میزنید اینجوری تروارس میشود و احتیاج نیست مسیر پر شیب را پایینو دوباره بالا بیاید .
    در صورت امکان این مسیر را از ویکی لوک حذف کنید فقط این مسیر بکر مانده است و در صورت بودن فایل پایی گروه های تعداد بالا باز و محیط الوده میشود