Photo ofپیمایش مسیر خلخال به اسالم و آبشار دریابن یا ناو ( Khalkhal to Asalem - Daryabon Waterfall ) Photo ofپیمایش مسیر خلخال به اسالم و آبشار دریابن یا ناو ( Khalkhal to Asalem - Daryabon Waterfall ) Photo ofپیمایش مسیر خلخال به اسالم و آبشار دریابن یا ناو ( Khalkhal to Asalem - Daryabon Waterfall )

June 8, 2021
June 2021

near Karā Rūd, Ardabīl (Iran)

مسیر پیمایش خلخال به اسالم یکی از زیباترین مسیرهای پیمایش در ایران به شمار میره که هر ساله عده کثیری از علاقه مندان
. به طبیعت رو در فصول بهار و پاییز به سمت خودش میکشونه که هر کدوم از این دو فصل زیبایی های خاص خودشون رو دارند . آغاز پیمایش از روستای اندبیل شهرستان خلخال استان اردبیل آغاز میشه و در روستای لاکه تاشون شهرستان اسالم استان گیلان خاتمه پیدا میکنه . در مسیر پیمایش چشمه های آب , کلبه های جنگلی , درختان زیبا و گلهای رنگارنگ و اگر کمی شانس داشته باشید اقیانوس ابر رو در زیر پای خودتون میتونین مشاهده کنین و از بودن در ای ن طبیعت لذت ببرین . آبشار دریابن نیز در میانه این مسیر واقع شده که پیشنهاد میکنم حتما از این آبشار زیبا هم بازدید بفرمایید .
.نکته اینکه : چند عدد از عکسهای این ترک از ترکهای دیگر استخراج شده و امیدوارم که صاحبان این چند عکس راضی باشند .

آبشار دريابن يا ناو

از جاده اصلی حدود 20 دقیقه فاصله دارد . از پرورش ماهی حدود 15 ذقیقه

آغاز شیب تند

شیب تند در انتهای مسیر پیاده روی روز اول .حدود نیم ساعت با احتیاط بسمت پایین جرکت کنید تا به محل سوار شدن به نیسان ها برسید. بعد از اتمام سراشیبی دکه نیز وجود دارد

به سمت آبشار

. برای رفتن به آبشار دریابن از جاده اصلی خارج شده و به سمت رودخانه و پرورش ماهی جرکت کنین. مسیر مشخص هست

جشمه آب زلال

Photo ofجنگل و منظره بسیار زیبا مناسب استراحت Photo ofجنگل و منظره بسیار زیبا مناسب استراحت Photo ofجنگل و منظره بسیار زیبا مناسب استراحت

جنگل و منظره بسیار زیبا مناسب استراحت

دستشویی ییلاق خرخونی

دستشویی معمولا خیلی شلوغ هست و فشار آب هم بسیار ضعیف هست در هنگام شلوغی

مسیر پیمایش به سمت چپ پل و همراستای رودخانه میباشد . سرویس بهداشتی نیر در روبروی دکه وجود دارد.

رستوران عمو بختیار

. آلاچیق نزدیک رودخونه هم دارد . ماهی کباب ش هم خوشمزست توصیه میشه . عمو بختیار به همه مسافران هم اجازه میده از سرویس بهداشتیش استفاده کنن

محل آغاز پیمایش

محل كمپينگ

محل مناسب برای استراحت بعد از سراشیبی

اولین جای مسطح و مناسب برای استراحت بعد از پیمایش سراشیبی تند . چشمه آب نیز کمی پایینتر وجود دارد

Photo ofپایان سربالایی - محل دیدن اقیانوس ابر Photo ofپایان سربالایی - محل دیدن اقیانوس ابر Photo ofپایان سربالایی - محل دیدن اقیانوس ابر