پیمایش خواجه وراب به نیزارهای ارزنه و برگشت از سایت سنگنوردی خواف ۱۴۰۲/۰۲/۱۵

Photo ofپیمایش خواجه وراب به نیزارهای ارزنه و برگشت از سایت سنگنوردی خواف ۱۴۰۲/۰۲/۱۵ Photo ofپیمایش خواجه وراب به نیزارهای ارزنه و برگشت از سایت سنگنوردی خواف ۱۴۰۲/۰۲/۱۵ Photo ofپیمایش خواجه وراب به نیزارهای ارزنه و برگشت از سایت سنگنوردی خواف ۱۴۰۲/۰۲/۱۵

May 5, 2023
May 2023

near Khvājeh, Razavi Khorasan (Iran)

ابتدای مسیر از بند خاکی کنار کوه تاج شروع و با ارتفاع گرفتن روی یال به سمت بالای کوه رفتیم
چای صبح را روی کوه و بالای شیار صرف کردیم
از شیار با شیب تند و مملو از شاخه و بوته با احتیاط به سمت دره فرود آمدیم
باید توجه داشت شیار سنگهای ریزشی دارد و باید در سکوت و با احتیاط به سمت پایین رفت
از مسیر دره تا دوراهی آبگیر ارزنه پاکوب مشخص دارد
آبگیر محل مناسبی جهت صرف صبحانه میباشد
ما ترجیحا از نردبان به سمت نیزار نرفتیم و با احتیاط زیاد از بالای آبگیر و از دامنه با شیب خطرناک به سمت نیزار رفتیم
نیزار مسیر مشخص ولی به علت بکر بودن پیمایش مشکلی دارد
با تصمیم دوستان مسیر برگشت را از انتهای بوته های تمشک و از روی یال به سمت سایت سنگنوردی طی کردیم
نهایتا برنامه کنار قنات خواجه وراب به اتمام رسید
برنامه از نظر پیمایش سبک ولی تقریبا فنی به حساب می آید و مستلزم دقت و طاقت زیادی میباشد