پیمایش خط الراس و صعود قلل سه براره ، سیاهکوتی ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

Photo ofپیمایش خط الراس و صعود قلل سه براره ، سیاهکوتی ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ Photo ofپیمایش خط الراس و صعود قلل سه براره ، سیاهکوتی ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ Photo ofپیمایش خط الراس و صعود قلل سه براره ، سیاهکوتی ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

June 2, 2023
June 2023

near Javāher Deh, Māzandarān (Iran)

برنامه اجرا شده ( تخصصی )

#باشگاه_کوهنوردی_اته_کو

#تعداد_همنوردان: ۲۳ نفر

#گزارش_برنامه:

درود بر همگی
هفتمین برنامه باشگاه کوهنوردی اته کو شهرستان لنگرود در سال ۱۴۰۲ در منطقه جواهرده رامسر و صعود به دو قله سه براره با ارتفاع ۳۰۰۰ متر و قله سیاه کوتی با ارتفاع ۳۰۶۵ متر انجام شد
ساعت ۴ صبح روز جمعه مورخ ۱۲ خرداد با یک خودروی مینی بوس از شهرستان لنگرود حرکت خود را به سمت رامسر آغاز کردیم.
پس از رسیدن به جواهرده در انتهای جاده و کنار مسجد توقف کردیم.
پس از آماده شدن همنوردان و مشخص کردن مسئولیتها حرکت خود را آغاز کردیم. در ابتدا مسیر جاده ای و و در اولین دو راهی از سمت چپ و در ادامه یک پاکوب سمت راست به سمت جنگل حرکت کردیم و پس از عبور از جنگل مجدد به روی یال و دشت رسیدیم.
از ابتدا جواهرده و دو قله سیاه کوتی و سه براره نمایان است.
مسیر را تا ابتدای یال بین سه براره و سیاه کوتی ادامه دادیم. در طول مسیر یک چشمه آب هم وجود دارد.
پس از رسیدن بر روی یال به سمت چپ و قله سه براره حرکت کردیم و در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر به قله سه براره رسیدیم.
پس از صرف نهار و گرفتن عکس یادگاری به سمت قله سیاه کوتی حرکت کردیم.
بر روی قله سه براره ، قله های مهم سماموس ، لزنه چاک ، بلور ، خشچال ، یال بکت ....مشخص است.
در مسیر برگشت از قله سه براره مجدد به ابتدای شیب قله سیاه کوتی رسیدیم.
برای صعود به قله سیاه کوتی باید ۱ ساعتی این شیب تند را سپری میکردیم و پس از عبور از شیب مسیر قله در ساعت ۲ ظهر به قله سیاهکوتی رسیدیم.
پس از گرفتن عکس یادگاری و توقفی کوتاه از مسیر دیگر قله سیاه کوتی و سمت جاده جواهرده به سماموس و دره به سمت جواهرده حرکت کردیم.
در طول مسیر چشمه نیز وجود دارد.
شیب برکشت این مسیر گاهی تند و در نزدیکی جواهرده کمی سر بود.
در ساعت ۵ بعد از ظهر به جواهرده رسیدیم

خداقوت و تبریک صعود و ممنون بابت همکاری و همراهی همه شما عزیزان و به امید دیدار در برنامه های آینده💐