Photo ofپیمایش خط الراس ۹ قله ( زرگران ،بینالود،مرغدراز،آتشگاه,سیاه سنگ،شیرباد،چمن ۳,۲,۱ Photo ofپیمایش خط الراس ۹ قله ( زرگران ،بینالود،مرغدراز،آتشگاه,سیاه سنگ،شیرباد،چمن ۳,۲,۱ Photo ofپیمایش خط الراس ۹ قله ( زرگران ،بینالود،مرغدراز،آتشگاه,سیاه سنگ،شیرباد،چمن ۳,۲,۱

one day one hour 36 minutes
May 1, 2021
April 2021

near ‘Eyshābād, Razavi Khorasan (Iran)

بسمه تعالی
در ابتدا تصمیم بر پیمایش ۱۰ قله گرفته شد،از قله کلاغان ،زرگران ،بینالود،مرغدراز،آتشگاه،سیاه سنگ،شیربادودر انتها چمن ۳,,۲,,۱
ساعت ۳/۵بعداز ظهر۵شنبه طبق هماهنگی که از قبل با دوستان داشتیم به میدان حافظ رسیدیم و از آنجا با کرایه یک ماشین خط نیشابور و قرار بر این که ما رو تا روستای عیش آباد و در ادامه تا ۶کیلومتر داخل خاکی برساند
ساعت۶/۵ عصر به ابتدای کار که از آنجا تا ابتدای کتل نردبان ۳کیلومتر پیمایش داشتیم رسیدیم،
سپس روبروی کتل نردبان قصد قله کلاغان کردیم،که پا کوب مشخصی هم دارد
طبق گزارش هواشناسی که گرفته بودیم،احتمال بارش باران داشتیم و رعد وبرق در کار نبود
باران شروع به باریدن گرفت اما با پوشیدن پانچوها از پا کوب قله کلاغان بالا رفتیم،
تا ارتفاع ۲۰۰۰ متری که صعود کردیم شدت باران به یکباره همراه با رعد وبرق شد،طوری که نزدیکی رعد و برق رو به خودمون احساس می‌کردیم.
ارتفاع کم کردیم و در پناه یک بوته پانچوها رو دو نفر به دو نفر روی خودمون و لوازم کشیدیم و تا ۴۰ دقیقه منتظر موندیم تا شدت باران کمتر شد و تصمیم گرفتیم تا بهتر شدن هوا برای صعود به جانپناه دو شهید برویم.
از صعود به قله کلاغان انصراف دادیم.
ساعت ۱۱ شب بود به جانپناه دو شهید رسیدیم و تا اینجا ۱۰/۵ کیلومتر پیمایش داشتیم
پس از کمی استراحت و صرف شام به سمت قله زرگران حرکت کریم در ساعت ۱ شب به قله رسیدیم _فاصله از جان‌پناه تا قله زرگران ۲ کیلومتر

از آنجا تا قله بینالود ۳/۵ کیلومتر است و در ساعت۲/۵۰ به قله رسیدیم

تا جان‌پناه مدرس ۳کیلومتر است ودرساعت ۴ رسیدیم،
بیرون جانپناه پر از چادر بود و داخل هم جایی برای نشستن نداشت،
یکی از دوستان به علت این که سرعت پایینی داشت و عضلات پاهایش گرفته بود از ادامه راه انصراف داد،

ساعت۵/۵صبح از جان‌پناه مدرس ادامه مسیر داده و پس از طی یک مسافت۱۸/۵ کیلومتری از جان‌پناه در ساعت۱۰/۵ صبح به قله مرغدراز رسیدیم.

فاصله قله مرغدراز(دونخ) تا آتشگاه ۶ کیلومتر و در ساعت ۱۲/۱۵ به قله رسیدیم وپس از یک استراحت ۴۵ دقیقه ای برای نهار به سمت سیاه سنگ حرکت کردیم،

در ساعت۱۳/۳۰پس از ۲/۵ کیلومتر پیمایش از آتشگاه به قله سیاه سنگ رسیدیم .

در ساعت۱۴/۱۰ دقیقه پس از ۲/۵ کیلومتر از سیاه سنگ به شیرباد رسیدیم.

مسافت قله شیرباد تا گردنه خرو ۹/۵ کیلومتر و از گردنه تا قله چمن سه ۱ کیلومتر است ودر مجموع پس از ۱۰/۵ کیلومتر در ساعت ۱۶/۵۰ به چمن ۳ رسیدیم

در اینجا به مه غلیظ خوردیم و کمی به خاطر مسیر یابی پیمایش کند شد،
چمن سه تا چمن دو ۱/۵ کیلومتر ودر ساعت۱۷/۲۰ به چمندو رسیدیم،
چمن دو تا چمن یک ۴/۵ کیلومتر و در ساعت۱۷ عصر به قله چمن یک رسیدیم
فاصله قله تا پای شروع چمن یک تقریبا ۲/۵ کیلومتر است ودر ساعت ۸ شب پس از یک پیمایش سنگین برنامه به پایان رسید،
همنورد آن در این برنامه رضا سهرابی ،رسول فلاح و اینجانب اکبر محمدزاده

• Photo of Bagheri
    Bagheri May 16, 2023

آفرین

• Photo of esmail hoseini fard