پیمایش احمد آباد،سله سرخه، دره برف انبار، گروه حوزوی آفاق

Photo ofپیمایش احمد آباد،سله سرخه، دره برف انبار، گروه حوزوی آفاق Photo ofپیمایش احمد آباد،سله سرخه، دره برف انبار، گروه حوزوی آفاق Photo ofپیمایش احمد آباد،سله سرخه، دره برف انبار، گروه حوزوی آفاق

2089
November 24, 2017
November 2017

•   4.7 2 Reviews

near Keseh, Qom (Iran)

برنامه شماره ٣ ، گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق (یادبود شهید ابراهیم هادی)؛

پیمایش منطقه باغات احمدآباد، سله سرخه و دره برف انبار، روستای فردو از توابع بخش کهک استان قم.

تاریخ و ساعت : جمعه ٣ آذر ١٣٩٦ از ساعت حدود ٧:١٥ تا ١٤

ساعت ٨:١٥ توقف در امامزاده بوره فردو ، سرویس بهداشتی و وضو
ساعت ٨:٣٥ شروع پیمایش و صعود
ساعت ١١ رسیدن به انتهای مسیر صعود و بازگشت
ساعت ١٢:٤٥ رسیدن به امامزاده،زیارت و اقامه نماز جماعت در بقعه مبارکه و بازگشت به سمت قم
١٤ انتهای برنامه میدان علوم پردیسان

مسیر پیمایش دارای مناظر خیره کننده، باغات، چشمه ها و قناتها با آب گوارا و قابل شرب می باشد.

کانال گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق:
@tollabekoohnavard

جاده آسفالت شیب ملایم

جاده آسفالت شیب ملایم البته جاده مناسبی می باشد منتهی در منطقه احمد آباد جاده دارای خرابی های بسیار است

PictographLake Altitude 7,893 ft

استخر منبع آب

آب این استخر که از قنات شاه پسند تامین می شود به علت زیادی آب سرریز کرده بود! البته در میانه فصل پاییز منظره پاییزی اطراف آن زیباست

قنات شاه پسند و جوی آب

این قنات که شاه پسند نام دارد دارای آب گوارا و خنک و چهار فصل است و بسیار مناسب برای پیکنیک و دورهمی آخر هفته

دوراهی جاده خاکی نیمه مرغوب

در این دوراهی که ما سمت چپ رفتیم ، سمت راست به سمت قله آسفی جان می رود و چپ به سمت باغات سله سرخه

PictographLake Altitude 8,233 ft
Photo ofاستخر بزرگ منبع آب جاده خاکی شیب دار Photo ofاستخر بزرگ منبع آب جاده خاکی شیب دار Photo ofاستخر بزرگ منبع آب جاده خاکی شیب دار

استخر بزرگ منبع آب جاده خاکی شیب دار

این استخر بسیار بزرگ بوده و حتی نردبان به داخل آن دارد مسیر خاکی کنار این جاده هم مرغوب نیست و هر خودرویی توان بالا آمدن از آن را نخواهد داشت.

Photo ofمنظره منطقه سله سرخه و جاده خاکی نیمه مرغوب Photo ofمنظره منطقه سله سرخه و جاده خاکی نیمه مرغوب Photo ofمنظره منطقه سله سرخه و جاده خاکی نیمه مرغوب

منظره منطقه سله سرخه و جاده خاکی نیمه مرغوب

این منطقه نزدیک به انتهای مسیر خاکی است که در ارتفاع بالای 2400 متر قرار دارد و باغات سله سرخه به خوبی از آن جاا پیداست در فصول مختلف دارای مناظر زیبایی است

PictographLake Altitude 8,818 ft

چشمه و استخر منبع آب

این مکان آخرین باغ مسیر صعود است که در کنار آن سه استخر منبع آب حفر شده که دو تای آن آب دارد ، یکی از این استخر ها دارای جبلک فراوان بود که در تصویر هست آب چشمه ای نیز با لوله به یکی از این استخر ها می ریزد که احتمال زیاد قابل شرب است

دامنه برف انبار و مسیر پاکوب

در بالاترین نقطه جاده خاکی با حرکت به سمت دره برف انبار مسیرهای خاکی پاکوب و مالرویی وجود دارد که می توان به آسانی وارد شیب آن شد و به قنات ها و چشمه های آب داخل دره دسترسی پیدا کرد

چشمه و قنات برف انبار

در همین قسمت ، یک قنات و سه چشمه که هر کدام با لوله آبشان به این قسمت منتقل شده وجود دارد ، آب خنک و گوارایی دارد و انتهای آن داخل حوزچه ای ریخته و به زیر زمین و ادامه قنات می رود.

دوچشمه آب معروف برف انبار

این قسمت تقاطع و محل جداشدن مسیر اصلی صعود به برف انبار از دره برف انبار است در این قسمت که جمعه ها کوهنوردان زیادی را به خود می بیند دو لوله قرار دارد که هرکدام به صورت چهار فصل آب دو چشمه را از دل کوه به این مکان منتقل می کند

چشمه و پارکینگ

این قسمتی است که اکثر کوهنوردان قله برف انبار خودرو خود را پارک کرده و به سمت قله حرکت می کنند یک قنات و یک لوله که آب مناطق بالایی را منتقل می کنند هم چایین این پارکینگ قرار دارد

باغات و جاده خاکی

ادامه مسیر جاده ایست که مسیر اصلی حرکت خودرو ها و کوهنوردان را به سمت صعود قله برف انبار می باشد منطقه اطراف این جاده به خاطر نعمت آب موجود دارای باغات فراوان و حاصلخیز است در ساعاتی از روز در قسمتی از این باغات آبشار زیبایی نیز وجود دارد البته باغات خصوصی است و وارد شدن به آن اشکال شرعی دارد

دوراهی

در این دوراهی که به سمت راست رفتیم ، در حقیقت چهار راه وجود دارد ، یک مسیر به سمت قله برف انبار ، مسیری به سمت کرمجگان و قنات درباغ (که البته برای خودرو ها مسدود شده) مسیری به سمت جاده اصلی فردو و مسیری که ما رفتیم به سمت بالای امامزاده بوره می رود

جاده خاکی دور باغات

جاده این قسمت از بالای باغات اطراف امامزاده می گذرد و نمای زیبایی از قله طاق بن چشم را می نوازد

PictographLake Altitude 7,748 ft

خاک زرد و استخر آب

این مکان استخر منبع آب بزرگی وجود دارد و بالای این استخر یک قسمت خاکی با رنگ زرد عجیبی است که البته نفهمیدیم چرا چنین رنگی دارد این استخر چون بالای باغات امامزاده است نمای قلل پشت آن خالص به نظر می رسد

شروع ،امامزاده، نماز ظهر

امامزاده بوره که چهار سید شریف در آن دفنند جزو امام زاده های روستای فردوست مکانی برای سرویس بهداشتی و وضوخانه در کنار امامزاده مهیاست و منطقه مناسب برای زیارت و تفریح را فراهم آورده است آغاز و پایان حرکت ما در این مکان بود