پيمايش دریاچه نئور به سوباتان تاریخ اخرین پیماش خرداد 98

Photo ofپيمايش دریاچه نئور به سوباتان تاریخ اخرین پیماش خرداد 98 Photo ofپيمايش دریاچه نئور به سوباتان تاریخ اخرین پیماش خرداد 98 Photo ofپيمايش دریاچه نئور به سوباتان تاریخ اخرین پیماش خرداد 98

May 28, 2017
May 2017

•   4.3 3 Reviews

near Yeylāo-ye Hīr, Ardabīl (Iran)

اینجانب آمادگی اجرای برنامه فوق را بدون کوله کشی و اجاره محل اقامت شب مانی در کلبه به همراه غذای محلی را دارم.
در صورت نیاز به اجرا توسط اینجانب با شماره 09126415891 جعفر پناهی تماس حاصل فرمایید

ارایه اطلاعات بیشتر در اینستاگرام اینجانب

در تاریخهای 1 خرداد 98 و 7 الی 8 تیر ماه 98 مجددا مسیر فوق با دو گروه متفاوت پیمایش گردید
مجددا در تاریخ 31 اردیبهشت ماه مسیر فوق با راهنمایی اینجانب پیمایش گردید
برای چندمین بار در تاریخ ۲۵ تا ۲۶ خرداد ۹۷ با گروه ژیوار البرز به همراه ۱۰۰ نفر از همنوردان تهران و کرج و شیراز برگزار گردید.
مجددا در تاریخ 27 و 28 اردیبهشت ماه 97 برنامه فوق با
موفقیت اجرا گردید
بهترین زمان برگزاری تور: از 25 اردیبهشت ماه تا25خرداد میباشد.
پیمایش نئور به سوباتان و سوباتان به لیسار به همراه گروه طبيعت گردي و كوهنوردي حيات در تاریخ 3 و 4 خرداد ماه 1396
تعداد نفرات : 70 نفر
مجددا در تعطیلات عید فط سال 96 مورخ 5و6 تیر ماه به همراه 40 نفر برگزار گردید.
جاذبه ها:
🍃مشاهده دریاچه زیبای نئور
🍃پیاده روی در بین دشت های پر از گل های رنگارنگ،
🍃عکاسی از مناظر و لذت بردن از ییلاق زیبای سوباتان،
🍃دیدار از آبشار زیبای ورزان،
🍃پیمایش مسیر عشایری بکر و زیبا در دل جنگل های تالش
تعهدات گروه:
🚌وسيله ي رفت و برگشت (اتوبوس)
🚛نيسان براي حمل نفرات تا محل شروع پياده روي
🚚 نيسان براي حمل کوله پشتی ها برای کل مسیر (از اردبيل تا ليسار)
🏡خانه هاي بومگردي جهت اسكان شبانه ي نفرات
🍵🍞 ۱ وعده صبحانه
🍎🍌۱ ميانوعده
👤راهنمای متخصص طبیعت گردی
📑 بیمه
وسايل مورد نياز( به عهده ي گردشگر):
♦️لباس مناسب فصل (پانچو، باراني)
♦️یک دست لباس اضافی
♦️كفش مناسب كوهنوردي(نيم ساق)
♦️كوله پشتي دو روزه
♦️كيسه خواب
♦️زيرانداز
♦️٢وعده نهار(وعده ي دوم قابل تهيه در سوباتان)
♦️١وعده شام(قابل تهيه در سوباتان)
♦️وعده ۱صبحانه (قابل تهيه در سوباتان)
♦️وسايل چايي
♦️تنقلات
♦️ظرف آب
♦️دارو های شخصی
♦️کارت شناسایی
♦️باتوم
حرکت از زنجان به سمت اردبیل روز پنجشنبه 3 خرداد ساعت 1 بامداد
روز اول: توفیق دوباره حاصل شد که بعد از یک سال برای بار سوم مسیر زیبا و ییلاقی از دریاچه نئور به سمت سوباتان را در تاریخ 1 و 4 خرداد ماه 1396 در یک روز خورشیدی همراه با مه پیاده روی کنیم .
ساعت 6 صبح به سه راهی عباس آباد رسیدیم .سپس سوار نیسان شده و مسیر را تا نقطه شروع پیاده روی با نیسان حرکت کردیم.
بعد از صرف صبحانه مفصل و خوشمزه (نان+پنیر+خرما+گردو و خامه+ مربا)که توسط گروه حیاط تدارک دیده شد بود کوله های بزرگ را سوار نیسان کردیم و به همراه یک وعده نهار و آب و تنقلات روز اول پیاده روی را در ساعت 8:30 صبح شروع کردیم.
لازم به ذکر است از مسجد بودالالو یا همون سه راهی عباس آباد تا شروع مسیر پیاده روی در حدود 19.4 کیلومتر با استفاده از نیسان در مدت 1 ساعت طی گردید.
در ورودی جاده فرعی به سمت دریاچه تابلو ورود اتوبوس ممنوع میباشد نصب شده است . ولی اتوبوسهای زیادی بدون توجه با تابلو همنوردان را تا کنار دریاچه همراهی میکنند.
از سه راهی عباس آباد حدود 13.4 کیلومتر تا دریاچه ننٔور مسیر آسفالته (با اتوبوس یا مینی بوس و همچنین ماشین سواری میتوان طی نمود) و 6 کیلومتر بعدی مسیر خاکی و ناهموار را با نیسان که دارای شیب تندی میباشد را طی کردیم. توصیه میکنم این مسیر خاکی را نیز با نیسان طی نمایید تا در ابتدای مسیر فشار زیادی را تحمل نفرمایید.ضمنا میتوانید با اجاره کردن نیسان کوله ها را تا روستای سوباتان سوار نیسان کنید.
از ابتدای مسیر پیاده روی تا روستای سوباتان 15 کیلومتر مسیر خاکی را باید طی نمود.
در میانه راه به خاطر ییلاقی بودن مسیر چشمه های آب نوشیدنی فراوان و همچنین رودخانه و ابشار ورزان در نزدیکی سوباتان نیز وجود دارد.
در روستای سوباتان میتوانید برای شب مانی خانه های محلی اجاره کنید که به خاطر توریستی بودن قیمتهای امسال نسبت سال 96 افزایش 100 درصدی داشت. همچنین سوپر مارکت و رستوران های محلی با گوشت گوسفندی برای صرف شام و نهار نیز محیا می باشد.میتوانید برای سبک بودن کوله یک وعده شام و صبحانه را از روستا تهیه فرمایید. ما از قبل یک خانه ویلایی تمیز و شیک با دو ساختمان مجزا در کنار هم و هر کدام دو اتاق بزرگ اجاره کرده بودیم که برای 40 نفر کاملا جوابگو بود.شماره صاحب ویلا که دارای نیسان نیز می باشد را مینویسم که از قبل هماهنگی لازم را انجام دهید. اگر از قبل با صاحب ویلا که ادمی کاملا مهربان و با معرفت میباشد هماهنگ کرده باشید قبل از ورود به روستا با نیسان خودش به پیشواز شما می آید و شما را تا ویلا همراهی میکند.
روز دوم :
به صورت داوطلبی حدود 56 نفر برای پیاده روی 7 ساعته مسیر جنگلی و شیب دار از سوباتان تا لیسار را ساعت 8 صبح شروع کردند که ساعت 16 به شهر لیسار رسیده بودند.
بقیه همنوردان برای عکاسی از طبیعت زیبای سوباتان روز دوم از جنگل نوردی انصراف دادند و برای عکاسی به پرتگاه رفتند که به علت وجود مه غلیظ موفق به عکاسی نشدند. تا ساعت 14در روستای سوباتان برای پیاده روی و عکاسی اطراف روستا ماندند. ساعت 14 به همراه کوله ها و دو دستگاه نیسان به همراه 12 نفر در هر ماشین بعد از طی 3 ساعت به شهر تالش(هشتپر) رسیدیم و بعد از سوار شدن به اتوبوس به همراه دوستانی که قبل از ما رسیده بودند به سمت زنجان حرکت کردیم.
مسیر افرود با نیسان را میتوانید در مسیرهای اپلودی توسط اینجانب مشاهده فرمایید.

ارایه اطلاعات بیشتر در اینستاگرام اینجانب

شروع مسير.از بالای دریاچه میباشد.

Photo ofرودخانه و محل خوب برای عککاسی بعد از 110 دقیقه از شروع پیاده روی Photo ofرودخانه و محل خوب برای عککاسی بعد از 110 دقیقه از شروع پیاده روی Photo ofرودخانه و محل خوب برای عککاسی بعد از 110 دقیقه از شروع پیاده روی

رودخانه و محل خوب برای عککاسی بعد از 110 دقیقه از شروع پیاده روی

به مسير خود داخل كوچه باغ ادامه دهيد

به مسير خود داخل كوچه باع ادامه دهيد

آبشار زیبای ورزان

آبشار ورزان یا ورازان در موقعیت جغرافیایی N375654 E484146 در استان گیلان واقع است. در فاصله 36کیلومتری شمالغرب شهر تالش (از میدان نماز تالش تا ابتدای بازار سوباتان) و 22 کیلومتری جنوب (از ایست و بازرسی جنگلبانی سوباتان تا دریاچه)دریاچه نئور اردبیل(ازمسیر فیبر نوری اردبیل گیلان) در ارتفاع 1900-1970 متری از سطح دریاهای آزاد قرار دارد.آبادی ییلاقی سوبانان روبروی بلندترین كوه رشته كوه تالش ««ریشکاجی یا ریشگاسر»» قرار دارد.جمعیت منطقه ییلاقی سوباتان (شامل گزنه هونی ، بیده پشت و…)بصورت فصلی متغیر است ،بهار تابستان و اوایل پائیز منطقه پر از هیاهو و جنب و جوش است ، ترکیب جمعیتی عمداٌ از تالشان و بومیانی است که به دامداری و دامپروری مخصوصاٌ گوسفند مشغول هستند.سایر ساکنین از اهالی بخش مرکزی و بخش لیسار تالش هستند. طبیعت زیبا ،محیط دلرباوهوائی به غایت نیکوپذیرای خیل طبیعت گردان و کوهنوردان ملی و محلی و به ندرت گردشگران خارجی است. در کنار ابشار پرستوها با گل خانه سازی کرده اند ومجتمع اپارتمانی پرستوها تشکیل شده است

محل صرف نهار درآبشار ورزان

مسير سمت راست را برويد

به سمت راست به طرف ييلاق برويد

به مسیر خود در پاکوپ ادامه دهید

به مسير خود ادامه دهيد. مسير پاكوپ نيست

به مسير خود ادامه دهيد. مسير پاكوپ نيست. در واقع مسیر پاکوپ را میان بر زدیم

دوباره به مسير جاده خاكي ادامه دهيد

PictographWilderness hut Altitude 6,496 ft
Photo ofسوباتان. محل شب مانی.انتهای پیاده روی روز ول. Photo ofسوباتان. محل شب مانی.انتهای پیاده روی روز ول. Photo ofسوباتان. محل شب مانی.انتهای پیاده روی روز ول.

سوباتان. محل شب مانی.انتهای پیاده روی روز ول.

سوباتان. محل شب مانی.انتهای پیاده روی روز ول

وقت شما به خیر
    برای کرایه نیسان از لب جاده ی اصلی تا خود دریاچه کسی رو میتونین معرفی کنید؟

jafar panahi Jun 17, 2018

پیمایش فوق مجددا در تاریخ ۲۵ و‌۲۶ خرداد ۹۷ با سرقدمی و برنامه ریزاینجانب به همراه گروه ژیوار البرز پیمایش گردید. در تاریخ فوق طبیعت سوباتان زیبای وصف ناپذیری داشت. انواع گلهای رنگانگ و پر از علفهای بلند بود. شرکت گنندگان از شهرهای تهران، کرج، شیراز بودند.

• Photo of SeyyedArminHaqiqat
    SeyyedArminHaqiqat Apr 1, 2020

جاده خود روستای سوباتان خاکیه ؟ و آیا طوری هست که ماشین سواری بتونه بیاد بالا ؟

jafar panahi Apr 1, 2020

از تالش تا سوباتان ماشین سواری هم‌میتونه بره. به شرطی که جاده خاکی خشک باشه . ضمنا مسیر طولانیه.

• Photo of ThisisSahba
    ThisisSahba May 20, 2020

کار زشتی میکنید توی همچین جایی تبلیغات میکنید

jafar panahi May 20, 2020

متاسفم سکوت بهترین جواب شماست

• yousefi.shiner May 7, 2021

اتفاقا به نظرم آقای پناهی کار خیلی خوبی کردن که اینجا اطلاعات تماس خودشون رو گذاشتن. خیلی هم ممنون

• Photo of Naemi.iman

سلام اقای پنهاهی ، ترک مسیر روز دوم رو ثبت نکردین ؟
    فقط روز اول ثبت شده ، از نںور تا سوباتان هست

jafar panahi May 31, 2021

بله. روز دوم از سوباتان به لیسار مسیر جنگلی حدود ۶ ساعت پیاده روی و شیب به سمت پایین داره. شاید یه روز برم و ثبت کنم. از ترکهای دیگه میتونید استفاده کنید