پیمایش دره رودخانه راونج ، گروه حوزوی آفاق

Photo ofپیمایش دره رودخانه راونج ، گروه حوزوی آفاق Photo ofپیمایش دره رودخانه راونج ، گروه حوزوی آفاق Photo ofپیمایش دره رودخانه راونج ، گروه حوزوی آفاق

October 26, 2019
October 2019

near Rāvanj, Markazi (Iran)

برنامه شماره ۷۰ ، گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق (یادبود شهید ابراهیم هادی)؛

⏱ساعت ۱۲:۳۰ : اقامه نماز ظهر و عصر امامزاده عبدالله
⏱ساعت ۱۳ : پایان برنامه قم

☘️ توضیحات:
🏕روستای راونج از توابع بخش مرکزی شهرستان دلیجان و در ضلع شمالی این شهر و شرق روستای جاسب و جنوب روستای کرمجگان قم قرار داشته و فاصله آن تا دلیجان ۲۷ کیلومتر است . گفته می شود واژه راونج در تمام ایران منحصر به فرد بوده و در هیچ فرهنگی آورده نشده است دهخدا ریونج را به معنای ریواس سنتی معرفی نموده که اتفاقا در اطراف این روستا هم زیاد است.
این روستا دو امامزاده به نام‌های پیرداوود که در ابتدای دره ای زیبا قرار گرفته و شاهزاده سلیمان که در گلزار شهدا روستا واقع است، دارد.

🏕 برنامه ۷۰ گروه آفاق پیمایش دره زیبای راونج بود که از مبدا امامزاده پیرداوود آغاز می شود. بهار ۹۸ به دلیل بارش گسترده و جریان سیل، جاده خاکی امامزاده تخریب شده بود، لذا برنامه را از ابتدای دره تنظیم کردیم، اما با حضور در منطقه متوجه اصلاح و ساخت مجدد جاده شدیم در نتیجه حدود سه کیلومتر از مسیر را با خودرو پیش رفتیم. دره رودخانه در اکثر بخشها دارای درختان سرسبز و آب جاری می باشد که حتی در تابستان هم می توان از خنکای آن استفاده کرد. مسیر پیمایش ، با صدای دلنشین چشمه و آب همراه بود. رنگ های زیبای پاییزی در بخش هایی از مسیر دلربایی می کرد. درختان زرشک کوهی که هنوز هم میوه داشتند، ما را مهمان میوه های ترش خود نمودند. انتهای مسیر پیمایش نیز با استراحت در کنار باغات سرسبز بالادره همراه بود. آغاز تا پایان مسیر کم و بیش از باران رحمت الهی متنعم شدیم و خیس! و البته مناظر بدیع ابر و مه برفراز قلل اطراف جان تازه ای می بخشید.