پیمایش دره لق انجیر (رضا آباد) ، گروه حوزوی آفاق

Photo ofپیمایش دره لق انجیر (رضا آباد) ، گروه حوزوی آفاق Photo ofپیمایش دره لق انجیر (رضا آباد) ، گروه حوزوی آفاق Photo ofپیمایش دره لق انجیر (رضا آباد) ، گروه حوزوی آفاق

January 23, 2022
January 2022

•   4.5 2 Reviews

near Zanbūrak, Qom (Iran)

☘️برنامه شماره ۱۷۰ ، گروه کوهپیمایی حوزوی آفاق (یادبود شهید ابراهیم هادی)؛☘️

⛰ پیمایش دره لق انجیر ⛰

⏱ تاریخ برنامه: جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰
تعداد شرکت کنندگان: ۹ نفر
️مسافت طولی طی شده : حدود ۱۲.۸ کیلومتر
ارتفاع صعود شده : حدود ۲۵۰ متر
سطح برنامه : سبک

☘️ شرح برنامه:
⛰ معرفی‌: استان قم، مناطق بکر و طبیعی زیادی دارد که برخی از آنها ناشناخته یا کمتر شناخته شده است. کوههای زیبا و صخره ای رضا آباد یکی از این مناطق زیباست که دارای مسیرهای کوهپیمایی و طبیعت گردی زیبا مخصوصا در فصول سرد سال است. اصلی ترین دره و خط القعر منطقه، مسیر جذابی را بین کوه های صخره ای ایجاد نموده که با جریان آب در فصل زمستان و بهار، زیبایی دوچندانی پیدا می کند. این خط القعر در قسمت های بالا دست چند شاخه شده که اصلی ترین آن ها، دره هایی به نام لق انجیر، لق سنجه و لق برکه می باشد.

🏕 این منطقه دو راه دسترسی دارد، اولین مسیر از آزادراه کاشان دو کیلومتر قبل از مجتمع مارال ستاره، سمت راست جاده آسفالت تا پادگان نظامی امتداد دارد و از آنجا سمت چپ جاده خاکی است که به دره اصلی منتهی می شود.
دومین مسیر، جاده های خاکی بالای سد کبار است که باید پس از رسیدن به جاده های جنوبی سد، ۶ کیلومتر در امتداد رشته کوه به سمت جنوب شرقی ادامه داد تا به محدوده میانی دره رسید.

🏕 صد و هفتادمین برنامه گروه آفاق، با هدف پیمایش دره لق انجیر در مسیر رفت تا مزرعه ساق آباد، و بازگشت از دره لق سنجه اجرا شد. شاید از قبل انتظار زیادی از دره های این منطقه نداشتیم اما با گذشت یک کیلومتر از مسیر، جریان آب رودخانه نمایان شد و هرچه پیش می رفتیم جذابیت آن بیشتر می شد. جنس خاص کف دره، باعث می شد که آبشارها و آبریزهای زیبایی در مسیر شکل بگیرد. نهایتا یکی از این آبشار های طبقاتی ما را گیر انداخت به نحوی که برای عبور باید بدن را به آب می زدیم، هرچند وجود یک مسیر مناسب از حاشیه بالای صخره ها، ما را از این توفیق سرد، بازداشت.

🏔 با عبور از آبشار، جلوه های جدیدی از طبیعت منطقه نمایان شد. کوه های صخره ای سربه فلک کشیده، جنس و رنگ خاص زمین، مسیرهای پیچ در پیچ رودخانه و صدای زیبای پرندگان همگی انسان را مدهوش زیبایی های خلقت می نمودند. چنان درگیر این زیباییها بودیم که فهمیدیم زمان کافی برای اتمام مسیر نداریم! در نتیجه بخشی از مسیر را خلاصه کرده و برنامه را تا هنگام نماز ظهر پایان دادیم.
با تشکر از همنوردان حاضر در برنامه مخصوصا عزیزانی که زحمت وسیله نقلیه بر دوششان بود. ورزشکار و با خدا باشید.

PictographRisk Altitude 0 ft

دره رضا آباد منطقه خشک

اطراف این دره در پایین دست و محل شروع پیمایش ما منطقه نظامی و پادگان تمرینی و میدان تیر است پس از این مسیر احتیاط کنید