پیمایش آب بر ( گردنه دیزاب ) به قلعه رودخان

Photo ofپیمایش آب بر ( گردنه دیزاب ) به قلعه رودخان Photo ofپیمایش آب بر ( گردنه دیزاب ) به قلعه رودخان Photo ofپیمایش آب بر ( گردنه دیزاب ) به قلعه رودخان

September 2, 2017
September 2017

•   4.4 5 Reviews

near Ābbar, Zanjan (Iran)

باید به آب بر رفت، شهری در استان زنجان و در فاصله زمانی حدودا 45 دقیقه ای ( با ماشین) از منجیل.
از اب بر نیز باید با ماشینی ترجیحا شاسی بلند (با سواری هم دیده شد که بالا بروند) به سمت گردنه دیزاب رفت.
از اینجا دیگر باید پاشنه های کفش را کشید و پای در راه نهاد. به گردنه دیزاب که برسید ،که تقریبا نیم ساعت راه است، مسیرهای زیادی روبروی شما خواهد بود. میتوان به قلعه رودخان،امامزاده ابراهیم،گشت رودخان و حتی به سمت ماسوله رفت. فوشه ولات را نیز باید به عنوان مسیرهای فرعی اضافه کرد.
مسیرهایی که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند . یک از یکی بهتر. هر کدام را که انتخاب کنید بسیار زیباست فقط دقت کنید که هوا بارانی نباشد که واقعا میتواند اذیت کننده باشد.
این دفعه ما مسیر قلعه رودخان را به پیشنهاد یکی از دوستان انتخاب کردیم. مسیری که بیشتر مرتعی و غیر جنگلی است. و مقدار زیادی از مسیر را بر روی یالها و بر فراز جنگل خواهید بود. به همین دلیل هم بهتر است در فصل بهار ( خرداد ماه ) طی شود.
قسمت انتهایی مسیر و بلافاصله بعد از مته خانی وارد جنگل می شوید که بسیار پر شیب است. . طوری که پیمایش در روزهای بارانی و وقتی که مسیر گلی باشد بسیار مشکل خواهد بود.
نکته دیگر اینکه جاده خاکی از اببر به گردنه دیزاب کمی کامل تر شده و و تا ییلاق تکاو ادامه یافته است. البته مسیر بسیار ناهموار است.

آب بر

قلعه رودخان

پايان پله ها

• alireza812 Sep 5, 2017

Complete information 👍👍👍👍🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 /outdoor-trails/ab-br-bh-qlh-rwdkhn-19508903#wp-19508921

• Photo of Mizbani
    Mizbani Sep 10, 2017

سلام
    قربان مسیر چند روزه هست؟
    میزبانی 09021485939

• Photo of Davoud Fazaeli
    Davoud Fazaeli Sep 11, 2017

سلام دوست من.
    ما تا تاکب یا تکاو را با ماشین رفتیم و از آنجا به بعد را تا انتهای مسیر ( پارکینگ قلعه رودخان) را یک روزه رفتیم. یعنی چیزی حدود 23 کیلومتر مسی را در حدود 9 ساعت.
    تا قبل از رسیدن به منطقه جنگلی هم اصلا احساس فشار و خستگی نداشتیم ولی شیب قسمت اخر بسایر زیاد بود و پر فشار.
    به نظرم طی کردن مسیر در دو روز بهتره.

• hassan.eki Oct 16, 2017

سلام آقای فاضلی. به نظرتون توی این فصل یعنی اواخر مهرماه هنوز افراد محلی در دایله سر حضور دارند؟ چون ما میخواهیم شب رو در آنجا چادر بزنیم و فرداش به سمت قلعه بریم. راستش من نگرانم که اگر کسی در دایله سر نباشه از نظر خطر حمله حیوانات وحشی وضعیت به چه صورت خواهد بود. متشکرم بنده رو در این زمیه راهنمایی کنید یا کسی رو بهم معرفی کنید تا در این زمینه ازش سوال کنم.

• Photo of Davoud Fazaeli
    Davoud Fazaeli Oct 21, 2017

سلام دوست من
    .والا خیلی مطمئن نیستم که الان کسی اونجا باشه
    ولی توصیه میکنم از بارونی نبودن مسیر مطمئن بشید.

• Photo of سعید موسوی
    سعید موسوی Mar 13, 2018

خیلی مسیر زیبا و بکریه. من 3بار این مسیرو رفتم و هیچوقت برام تکراری نمیشه. دلم میخواد سالی لااقل یکبار این مسیر رو برم. ممنون از شما که زحمت این ترک رو کشیدین که دیگران هم بتونن از اون استفاده کنند

• Photo of mehrifard
    mehrifard Apr 20, 2018

قبلا این مسیر رو رفتم و لیدر گروه بودم. اما امسال می خوام تنها با یکی یا دو نفر از دوستان این مسیر رو برم. همچنین برنامه دارم یک دره قبل از قلعه مسیر رو عوض کنم و به سمت سید آباد حرکت کنم.
    دوستان نظر یا پیشنهادی اگر داشته باشند ممنون می شم که دریغ نکنند.

• Mohsen_eteghadi Jun 20, 2019

درود فراوان
    شماره ای از نیسان که تا گردنه بردتون دارید؟

• Photo of Ebrahim Mousavi
    Ebrahim Mousavi Aug 24, 2019

ممنون از آقای فاضلی برای نقشه دقیق و توضیحات بسیار خوبشون. ما این مسیر رو اول شهریور از طرف قلعه رودخان به قصد شب مانی در محدوده قلعه شروع کردیم. هوا در طول شب و عصر عالیه، ولی در طول روز بسیار گرم و اذیت کننده، پیشنهادم اینه که از مهر ماه این مسیرو از طرف قلعه برید، ولی گروه های کوهنوردی که از طرف اب بر آمدند چندان مشکلی با گرما نداشتن.
    ما در حدود چشمه بالای قلعه کمپ کردیم، فضای کوچکی برای یک چادر دو نفره هست جلوی چشمه و 200 متر پایین تر هم بین درختا تا دو چادر جا میتونید پیدا کنید.
    مسر دقیق بود تا جایی که رفتیم و ادامش هم حتما همینطوره. از بعد قلعه منطقه بسیار بکر و دیدنی میشه، جنگل انبوه خواهد بود و شما در طول شب آسمان فوق العاده ای خواهید داشت.
    فقط یک مطلبی هست که دوست دارم انتهای همه کامنت هام بگم تا اینجا بیفته که هروقت مسیری رو ثبت میکنیم از شرایط جوی و آب و هوای منطقه در اون موقع از سال بگیم، خیلی از دوستان به این موضوع توجه ندارند
    بازم ممنون از آقای فاضلی عزیز

• mohamad.amin May 25, 2020

سلام آقای فاضلی من میخواستم ۱۲ خرداد مسیر رو برم به نظرتون این مسیر خوبه یا نئور به سوباتان

• Photo of hamed.87
    hamed.87 Jun 1, 2020

عرض ارادت
    شماره نیسان که ما رو به گردنه ببره دارین ؟

• Photo of hamed.87
    hamed.87 Jun 20, 2020

من این مسر رو‌رفتم میشه تا دایلسر با سایپا رفت کلی راه کم میشه

I have followed this trail  verified  View more

کمی در نشانه گذاری ضعیف بود

• Photo of mehdi.tabibvand
    mehdi.tabibvand Mar 12, 2021

سلام بسیار عالی و زیبا آقا داوود عزیز ، لطفا از پیج بنده هم بازدید کرده و در صورت امکان فالو کنید،با تشکر
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🙏🙏🙏🙏🙏🙏

• Karim Mosavi May 13, 2021

سلام دوستان من بچه آب بر هستم،ممنون از دوستانی که از این مسیر واسه کوهنوردی استفاده بگم که هروقت و هر ساعتی نیاز به چیزی داشتین با شماره من تماس تشکر هم از آقا داود عزیز بابت نشر اطلاعات
    هرگونه اطلاعات درباره همه منطقه طارم خواستین حتما باهام تماس بگیرین.

• Photo of mehrifard
    mehrifard Apr 3, 2023

متاسفانه این مسیر به خاطر جاده کشی که سالهای پیش انجام شد به شدت تخریب شده و دیگر اثری از یک مسیر زیبا برای کوهپیمایی در آن دیده نمی شود. در کنار اشتباه بسیار بزرگ متولیان جاده کشی در ییلاقات متاسفانه عدم آگاهی دامداران و مردم محلی که به صورت فصلی مراتع را اجاره می کنند باعث شده که اقدام به ساخت خانه هایی از جنس سیمان و مصالح مورد استفاده در شهرها کنند و با این کار بزرگترین تخریب ها را به دامن مراتع طبیعی ملی وارد کنند. بسی جای تاسف و ناراحتی است. مطمئنم چنین خرابی و تخریبی جبران ناپذیر خواهد بود.