پیمایش آب بر ( دیزاب ) به روستای لات

Photo ofپیمایش آب بر ( دیزاب ) به روستای لات Photo ofپیمایش آب بر ( دیزاب ) به روستای لات Photo ofپیمایش آب بر ( دیزاب ) به روستای لات

1995
July 30, 2016
July 2016

near Jamālābād, Zanjan (Iran)

باید به آب بر رفت، شهری در استان زنجان و در فاصله زمانی حدودا 45 دقیقه ای ( با ماشین) از منجیل.
از اب بر نیز باید با ماشینی ترجیحا شاسی بلند (با سواری هم دیده شد که بالا بروند) به سمت گردنه دیزاب رفت.
از اینجا دیگر باید پاشنه های کفش را کشید و پای در راه نهاد. به گردنه دیزاب که برسید ،که تقریبا نیم ساعت راه است، مسیرهای زیادی روبروی شما خواهد بود. میتوان به قلعه رودخان،امامزاده ابراهیم،گشت رودخان و حتی به سمت ماسوله رفت. فوشه ولات را نیز باید به عنوان مسیرهای فرعی اضافه کرد.
مسیرهایی که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند . یک از یکی بهتر. هر کدام را که انتخاب کنید بسیار زیباست فقط دقت کنید که بارانی نباشد که واقعا میتواند اذیت کننده باشد.
ما مسیر گشت رودخان را انتخاب کرده بودیم ، مسیری که بسیار زیباست بخصوص اگر اقیانوس ابر را زیر پای خود داشته باشید.
اما متاسفانه بخت یار نبود و باران و مه دیدن این مسیر زیبا را بر ما دشوار ساخت . مسیری که طولانیست و کاهش ارتفاع زیاد و خسته کننده دارد،بخصوص اگر مسیر گل الود و لغزنده باشد.
طوری گکه نهایتا بعد از امامزاده به پیشنهاد یکی از دوستان محلی مسیر را به سمت روستای لات که کوتاهتر است تغییر دادیم. مسیری که کم شیب تر و کوتاهتر بود و به اظهار نظر این دوستمان خطرات مسیر گشت رودخان در حالت گل الودی و لغزندگی را نداشت. مسیری که ظاهرا در صورت لغزندگی میتواند کاملا خطرناک باشد.
به هر حال پیمایشی مفرح و یک روزه را داشتیم که البته کمی خسته مان کرد.
مسیری که در هوای مناسب بسیار چشم نواز تر بود....

پاركينگ

PictographMountain hut Altitude 6,446 ft

كلبه

امامزاده

به امامزاده که رسیدیم استراحتی کرده و ناهارمان را خوردیم.از اینجا به بعد دیگر وارد جنگل شده و مسیر شیب می گیرد . شیبی به سمت پایین و طولانی...

(دوراهي (راست گشت رودخان

روستاي لات

• Photo of oldooz.azali59
    oldooz.azali59 Jul 11, 2021

سلام وقت بخیر... ما میخواستیم از آب بر به ماسوله پیمایش انجام بدیم.. به نظر شما در تیرماه اون زیبایی و سرسبزی و جاذبه را داره؟