Photo of.پياده روي از روستاي كجور به سيسنگان -روستای ديزر كلاپیمایش شده در مورخ 27 خرداد 95 Photo of.پياده روي از روستاي كجور به سيسنگان -روستای ديزر كلاپیمایش شده در مورخ 27 خرداد 95 Photo of.پياده روي از روستاي كجور به سيسنگان -روستای ديزر كلاپیمایش شده در مورخ 27 خرداد 95

June 18, 2016
June 2016

•   4.3 5 Reviews

near Chamar Kūh, Māzandarān (Iran)

اینجانب آمادگی اجرای برنامه رادارم.
در صورت نیاز به اجرا توسط اینجانب با شماره 09126415891 جعفر پناهی تماس حاصل فرمایید

ارایه اطلاعات بیشتر در اینستاگرام اینجانب

روز پنج شنبه به تاریخ 27 خرداد 95 برای اولین بار توفیق حاصل شد تو با گروه کوهنوردی دامون زنجان به همراه 36 نفر پیمایش مسیر جنگلی کجور به سیسنگان را طی نماییم.
اطلاعات مختصر و مفید: کجور شهر کوچکی است که برای دسترسی به آن ابتدا باید به مرزن آباد رفت. پس از 5 کیلومتر به سمت چالوس، به دوراهی کجور می رسید،بعد از عبور از پل 50 کیلومتر تا کجور فاصله است.بعد از عبور از کجور مسیر روستای بین را ادامه دهید. بعد از دوراهی روستای بین و کدور چند متر جلوتر و نرسیده به روستای بین محل شروع پیاده روی خواهد بود. .
*****به خاطر اینکه مسیر از داخل رودخانه و کناره های آن می باشد توصیه اکید میشود این برنامه را به هیچ وجه در روزهای بارانی به خاطر خطر سیل در رودخانه انجام ندهید.***
مایو و لوازم ابتنی و کفش صندل را فراموش نکنید.
طول مسیر پیاده روی در حدود 23 کیلومتر می باشد.
روز اول: بعد از معدن زغال سنگ مسیر پیاده روی اطراف رودخانه و عبور از عرض رودخانه پر آب می باشد.
روز دوم: روز دوم کلا مسیر پیاده روی از کناره های رودخانه با کمی فاصله از رودخانه و یا عرض رودخانه می باشد
شرح مختصر برنامه: ساعت 1 دقیقه بامداد روز پنج شنبه با اتوبوس 44 نفره از زنجان به سمت مرزن آباد حرکت کردیم.برای رسیدن به مرزن آباد مسیر زنجان-قزوین-کرج-جاده چالوس –مرزن آباد – کجور را طی نمودیم .مسیر فوق حدود 470 کیلومتر میباشد. ساعت 6:30 صبح در مرزن آباد برای استفاده از سرویس بهداشتی مزار شهدای گمنام شهر مرزن آباد توقف نیم ساعته داشتیم. ساعت 9 صبح به محل شروع پیمایش رسیدیم.
شروع پیمایش در ساعت 9:20 صبح بود که بعد از طی سه کیلومتر مسیر جاده خاکی به محل صرف صبحانه کنار چشمه آب و درختان زرشک رسیدیم. بهتر است برای صرف نهار از این مکان به اندازه کافی آب بردارید.
بعد از طی 4.5 کیلومتر از مسیر به یک یه سه راهی میرسیم که مسیر اصلی جاده به سمت راست می باشد.
بعد از پیمایش 5.5 کیلومتر به معدن زغال سنگ نهرودبار رسیدیم.بعد از استراحت مختصر ادامه مسیر از سمت چپ کنار سرویس بهداشتی می باشد.بعد از طی 500 متر دیگر مسیر جاده خاکی به اتمام میرسد و وارد مسیر جنگلی و عبور از کنار رودخانه شروع میشود.
بعد از طی ۸ کیلومتر در شروع مسیر گذر از رودخانه حدود 1.5 ساعت برای نهار اطراق نمودیم. بعد از صرف نهار ادامه مسیر را شروع کردیم.
ساعت 17 بعد از پیمایش 10 کیلومتر در کنار صخره ای بزرگ و عبور از عرض رودخانه در کنار چشمه آب ، محل شب مانی بود. در بالای چشمه محل خوبی برای برپایی چادرها بود.ضمنا به اندازه کافی چوب برای برپایی آتش در منطقه وجود داشت. بعد از برپایی چادر ها قرار بر این شد که همگی به سمت ابشار بزرگی که در فاصله 20 دقیقه ای از محل شب مانی بود برویم. در این قسمت توصیه میکنم از داخل رودخانه به سمت ابشار حرکت کنید.(مسیر رکورد شده تا ابشار را در نظر نگیرید) به خاطر آمدن سیل در فصل بهار بیشتر مسیرهای پیاده روی خراب شده بود و عرض رودخانه بیش از حد عریض شده بود. آب ابشار خروشان مورد نظر از صخره های بزرگ کنار رودخانه در قسمت صعب العبور به ارتفاع تقریبی 130 متر به صورت طبقاتی در سه طبقه به رودخانه سرازیر میشد. بعد از عکاسی در ابشار به محل شب مانی برگشتیم.
روز دوم:
پیمایش روز دوم ساعت 8:50 دقیقه صبح روز جمعه مورخ 28 خرداد ماه 95 آغاز شد. حرکت به سمت راست محل شب مانی طبق مسیری که مشخص می باشد اغاز شد. بعد از طی چند متر تمامی مسیر روز دوم از کنار رودخانه می باشد و بارها از عرض رودخانه خروشان و پر آب عبور کردیم. در طول مسیر انواع درختان میوه شامل تمشک، گوجه سبز،آلوچه های جنگلی،ازگیل و زرشک وجود داشت. به اندازه کافی از تمشکهای خوشمزه در مسیر استفاده کردیم . درختان سر به فلک کشیده با قد و قامت بلند و طول عمر زیاد خودنمایی میکرد. در کل باید عرض کنم که مسیر جنگلی مازندران در مقایسه با مسیرهای جنگلی گیلان عظمت و زیبایی خاص خود را دارد.
بعد از طی 5 کیلومتر از محل شروع روز دوم به محل آبشار و چشمه و دره پر آب برای آبتنی و صرف نهار رسیدیم. همنوردان عزیزی که برای بار هفتم این مسیر را پیمایش میکردند به این منطقه نام دالان بهشت را گذاشته بودند. بومیان منطقه به این دره پر آب و آبشار (شیوا دره) میگفتند. بعد از جستجو در اینترنت این آبشار بزرگ به نام آبشار سیسنگان نوشته شده بود. خلاصه بعد از هشت سال پیمایش مسیرهای طبیعت گردی مختلف به جرات میتوان گفت که این منطقه خیلی زیبا و عالی بود. چشمه آب بعد از سرازیری از روی چمن ها باعث ایجاد گلسنگ های خوشکلی در داخل دره شده بود. بعد از طی 50 متر و گذر از داخل آب آبشار بزرگتر را مشاهده کردیم.
بعد از حدود 2 ساعت صرف نهار و آبتنی مسیر را ادامه دادیم. در طول مسیر در کنار رودخانه مجداد ابشارهای کوچک و بزرگی را مشاهده کردیم.
بعد از طی 5 کیلومتر از محل آبشار به انتهای مسیر رسیدیم.
ساعت 19:45 دقیقه به روستای دیزر کلا رسیدیم.
اتوبوس ساعت 20:15 دقیقه به سمت زنجان حرکت نمود. ساعت 4:30 دقیقه صبح 29 خرداد روز شنبه به زنجان رسیدیم.

ارایه اطلاعات بیشتر در اینستاگرام اینجانب

همونوردان عزیز اینجانب جعفر پناهی برای پاسخگویی به سوالات احتمالی به شماره همراه 09126415891 در خدمت هستم.

شروع مسیر. منطقه گردشگری کجور

محل صرف صبحانه.روز اول. از این چشمه به بعد تا محل شب مانی در مسیر چشمه وجود ندارد. بهتر است به اندازه کافی با خود اب بردارید.

از سمت راست مسير را ادامه دهيد

كلبه چوبي

كلبه چوبي.این منطقه به خاطر سیل دچار تغییرات زیادی شده بود

عبور از رودخانه و چشمه آب

عبور از رودخانه و چشمه آب. در بالای همین چشمه مکان خوبی برای برپایی چادر و شب مانی وجود دارد.

صخره زيبا براي طراحي

محل شب ماني

ابشاری زیبا در کنار رودخانه.

محل استراحت

كارخانه نخ شمال

• Photo of AliataA
    AliataA Jun 19, 2016

چه مسیر زیباییه ، ماشالله جعفرخان ، ولی فکر کنم سوها به لاتون بکر تر از اینجا باشه، درجه سختی این مسیر چنده ؟

jafar panahi Jun 19, 2016

اقا عليرضا جديد اين مسير جنگليه. جنگل بكر و زيبايي داره. مخصوصا دو تا ابشار خيلي خوب و بزرگ . يكيش براي شنا عاليه. ضمنا ابشار دوم در داخل دره هستش و از طرفين اب چشمه و سرد پايين مياد

• mohsenmsos Oct 18, 2016

سلام
    محل شب مانی دسترسی به چشمه اب داره یا از چشمه مسیر پیمایش قبل از محل کمپ اب با خود باید بیاریم https://www.wikiloc.com/outdoor-trails/pydh-rwy-z-rwsty-kjwr-bh-sysngn-rwsty-dyzr-klpymysh-shdh-dr-mwrkh-27-khrdd-95-13712671#wp-13712687/photo-8482993

jafar panahi Oct 19, 2016

سلام. بله محل شب مانی کنار رودخانه چشمه اب وجود داره. لطفا به 5 عکس قبلتر رجوع کنید. عکس چشمه رو هم اپلود کردم https://www.wikiloc.com/outdoor-trails/pydh-rwy-z-rwsty-kjwr-bh-sysngn-rwsty-dyzr-klpymysh-shdh-dr-mwrkh-27-khrdd-95-13712671#wp-13712687/photo-8482993

• navidmo Apr 22, 2017

با سلام و تشکر از آقای پناهی. ببخشید من خواستم از این سایت فایل GPX را دانلود کنم ولی دانلود نشد.فکر میکنم از حالت رایگان خارج شده (یا شاید از اولم هم رایگان نبوده و من یادم نیست). آیا امکان داره فایل GPX مسی را به صورا split و شامل اسم و جزییات مکانهای نشانه گذاری شده برای من بفرستید. ازتون بینهایت سپاسگزارم.
    navidmojahed.ba@gmail.com

jafar panahi Apr 22, 2017

فايل رو براتون ايميل كردم

• Navids Jun 10, 2017

ما این مسیر رو تو تعطیلات خرداد ۹۶ رفتیم
    فقط دو سه نکته:
    چشمه ای که نزدیکی محل شب مانی پین شده خشک شده ظاهرا و از آب آبشار میشه استفاده کرده
    و دوم این که اواخر مسیر که از کنار رود میشید، قسمتی از مسیر کاملا توسط سیل شسته شده و ریزش کرده و از این مسیر باید خارج بشید و با یک شیب تند به سمت راست وارد پاکوب بشین

• Photo of Ali.Hdi
    Ali.Hdi Jul 22, 2017

مسیر دقیق و بسیار خوبه. دقت داشته باشید چشمه ای که برای شب مانی اول مشخص شده خشک شده (اول تیر 96) بهتره برای شب مانی کمی جلوتر برید و آب مورد نیاز برای شب مانی رو از آبشار نزدیک اون تامین کنید.

jafar panahi Jul 22, 2017

با تشكر از توضيحات شما عزيزان.

• Photo of majid cheraghi
    majid cheraghi Nov 30, 2017

درود
    باتشکر از جناب پناهی
    دوستان من این تِرَک رو دانلود کردم و رفتم مسیر خیلی خوبیه و خیلی قشنگه
    تشکر ویژه میکنم از جناب پناهی بابت این مسیری که برای همه قرار دادند.
    ⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

• A.kioumarsi May 29, 2019

با سلام و تشكر از شما بابت قرار دادن اطلاعات اين مسير، ميخواستم بدونم چطور مى تونم جى پى اس اين مسير رو داشته باشم؟ ما هفته ديگه قرار هست اين مسير رو پيمايش كنيم از تغييرات اين مسير اطلاعى داريد؟

jafar panahi May 29, 2019

سلام. تغییرات خبر ندارم. جی پی اس مسیر رو میتونید دانلود کنید. یا اینکه ایمیل بفرستید براتون ارسال کنم

• Photo of Ebrahim Mousavi
    Ebrahim Mousavi Jun 12, 2019

سلام خدمت جناب پناهی عزیز، گرامیما برای اوایل تیرماه این مسیرو بریم هوای منطقه چطور میشه بنظرتون؟ با توجه به اینکه انگار پوشش گیاهی و سایه هم خیلی نیست

jafar panahi Jun 12, 2019

سلام آقای موسوی عزیز. مسیر جنگلی هستش

• alireza.m64 Jun 6, 2023

تشکر فراوان از آقای پناهی برای این مسیر فوق العاده. با کمک راهنمایی های عالی که توی این مسیر بود تونستیم سه نفری این مسیرو پیمایش کنیم.
    ما این مسیر رو در تاریخ 14 و 15 خرداد 1402 پیمایش کردیم که اندکی تغییرات داشت اما بطور کلی این جی پی اس راهنمای خیلی خوبی برای افرادی هست که میخوان این مسیرو برن.
    چندتا نکته مهم اضافه میکنم که امیدوارم دوستانی که میخوان این مسیرو برن کامنت منو ببینن:
    - اگر میخواید از مقدار پیمایشتون کم بشه، میتونید ماشین رو تا معدن زغال سنگ بیارید و اونجا پارکش کنید (کیلومتر 5.8). ماشین های سواری هم میتونن این جاده خاکی رو بیان.
    - قبل از رسیدن به کلبه چوبی (کیلومتر 8.4) مسیر بعلت ریزش عوض شده و یکمی متفاوت از چیزی هست که توی این فایل جی پی اس میبینید اما جای نگرانی نیست و مسیر دیده میشه
    - برای شب مانی ما تصمیم گرفتیم که به دالان بهشت برسیم و اونجا کمپ کنیم که تصمیم اشتباهی بود چون اونجا شلوغ بود و زمین های صاف بسیاااار کمی داشت. حتماً چند کیلومتر قبل از رسیدن به اونجا کمپ کنید چون جای کمپ بعد و قبل از دالان بهشت خیلی کم هست و اذیت خواهید شد. به لطف اراذل و اوباشی (مذکر و مونثش هم فرق نمیکنه) که برای عیاشی و سر و صدا کمپ میکنن، قطعاً دالان بهشت جای خوبی برای شب مانی نیست و ما نتونستیم تو دل جنگل یه خواب آسوده داشته باشیم.
    - مــــــــــــــهـــــــــــــــــــــــم: در کیلومتر 17.7 جاییکه نوشته "دست راست شیب به سمت پایین" حواستون باشه که باید دقیقا همون شیب شدیدی که میبینید رو برید پایین و از سمت راست شیب که یک پاکوب هست نباید برید (تاکید میکنم سمت راست شیب رو نباااااید برید) چون به ناکجاآباد ختم میشه و بعد از ده دقیقه محو میشه و به بن بست میخورید. در تصویری که از این نقطه گذاشته شده، اون زمان این شیب خیلی بهتر بوده، الان باید با طنابی که اونجا آویزون هست برید پایین که کار سختی هست. کلا سخت ترین قسمت مسیر از همینجا شروع میشه تا حدود 200 300 متر بعدش که دیگه میرید تو بستر رودخونه و مسیر آسون میشه. از آقای پناهی هم درخواست دارم که اگر ممکنه توضیحات این نقطه رو ویرایش کنن چون گمراه کننده هست و خیلی ها فکر میکنن باید سمت راست شیب رو برن. راستی درست در همین نقطه یه چشمه هست.

نقطه عطف این پیمایش، دالان بهشت هست و زیبایی خیره کننده اون. آب تنی توی این دالان واقعا لذت بخشه. ما به احترام طبیعت هیچ آتیشی توی جنگل درست نکردیم، هیچ آهنگی نذاشتیم و حتی یه تکه آشغال هم به جا نذاشتیم، وظیفمونه و حداقل چیزیه که میشه انجام داد تا این جنگلهای آسیب دیده حداقل دیرتر به سمت نابودی سقوط کنن. جای جای این جنگل آثار حفاری برای گنج دیدده میشد، حفاری های بسیار عمیق و پهن که آسیب های وحشتناکی به اکوسیستم جنگل میزنن. خوشبختانه آشغال کم دیدیم، ولی همچنان کلی آدم بیشعور که تا صبح با آهنگ بلند و مواد و سر و صدا آرامش جنگل و حیوانات رو به میزنن دیده میشد. امیدوارم حکومتی سر کار بیاد که با ارائه آموزش های صحیح و افزایش آگاهی مردم نسبت به خطراتی که نابودی جنگل ها برامون داره، ما رو نسبت به حفظ منابع طبیعی متعهد تر کنه.

در نهایت کمال تشکر رو از آقای پناهی دارم که با توضیحات کاملشون، این ماجراجویی رو برای ما آسونتر و کم خطرتر کرد.