Πύργος - Ίζνα ή Ελαιοχώρι

October 22, 2020
October 2020

near Pírgos, Peloponnese (Greece)

Η Πεζοπορία άρχισε στο παλιό μονοπάτι από τον Πύργο Λεύκτρου προς την Ίζνα ή Ελαιοχώρι. Πρόκειται ένα παλιό ωραίο μονοπάτι, με μερικά τμήματα λιθόστρωτα, που ένωνε τα δυο αυτά χωριά, άλλα λόγω της εγκατάλειψής του έχει γίνει αρκετά δύσβατο. Χρειάζεται πολύ καθαρισμό, σχετική συντήρηση και αρκετή καλή σήμανση, γιατι σε πολλά σημεία μπορεί να περιπλανηθεί ο πεζοπόρος και να χάσει τον προορισμό του.
Σε όλη την διάρκεια της διαδρομής υπάρχουν πάρα πολλά Δεντρά, γενικά Βελανιδιές και παντού φασκόμηλα. Έχει συνεχώς υπέροχη θέα προς νότο, προς την θάλασσα και τα Πλατσοχώρια. Έκπληξη της διαδρομής αποτελεί ένα μικρο φαράγγι που συναντάς και που ειναι πνιγμένο κυριολεκτικά στην βλάστηση. Καθίσαμε για μερικά λεπτά εκεί κι αφού παγώσαμε μέσα στο κρύο ρέμα σηκωθήκαμε να συνεχίσουμε την πορεία μας. Ύστερα από περίπου 15 λεπτά φθάσαμε στην Ιζνα, όπου και περιηγηθήκαμε στο χωριό, καταλήγοντας ψηλά στην πλατεία με την εκκλησιά και το παρατηρητήριο προς το φαράγγι της Στεπένιτσας. Μείναμε εκεί για 20 λεπτά ήπιαμε δροσερό νερο στην βρύση και μετά αρχίσαμε την επιστροφή μας προς τον Πύργο.
Μερικά λόγια σχετικά με την διαδρομή. Το μονοπάτι κατά τα 3/5 του ειναι σχεδόν αποκλεισμένο από διάφορους θάμνους, ασφαλακτούς, βάτα, φρύγανα κ.α και από πεσμένες πέτρες που έχουν κλείσει τον δρόμο. Εξυπακούεται λοιπόν ότι οποίος θελήσει να διαβεί αυτό το μονοπάτι θα πρέπει να φοράει απαραίτητα μποτάκια ορειβασίας, γυαλιά, καπέλο, μακρύ παντελόνι, και μακρυμάνικη μπλούζα, αλλιώς μπορεί να τραυματιστεί και να σχιστεί άσχημα.
Τέλος να σημειωθεί ότι μονοπάτι αυτό συνεχίζει και προς τα Ανατολικά μέσα από το φαράγγι της Στεπένιτσας και καταλήγει στην Μηλιά.....(22/10/20)