PÜRENLİ Yaylası - Balıklı Yaylası

August 4, 2019
August 2019

near Aşağıdedeğan, Bolu (Türkiye)

Pürenli Yaylası, Düzce’de pek bilinmeyen ama güzelliğiyle Doğu Karadeniz yaylalarını aratmayan yaylalardan bir tanesi. Fotoğraflarını ilk gördüğüm andan itibaren bu yaylayı aklımın bir köşesine yazmıştım. Benim en çok ilgimi çeken kısmı oldukça farklı mimaride inşa edilen oldukça fotojenik yayla evleriydi. Bu evlerin önünde yer alan ufak gölet ise kusursuz güzelliği tamamlıyor gibiydi.
Pürenli Yaylası Ulaşım:
Öncelikle Pürenli Yaylası‘na nasıl ulaşıldığından bahsedeyim. Türkiye’nin neresinden gelecek olursanız olun öncelikle Düzce’nin Gölyaka ilçesine ulaşmanız gerekiyor. Gölyaka’dan Pürenli Yaylası yaklaşık 24 km uzaklıkta. Gölyaka’ya ulaştıktan sonra Güzeldere Şelalesi tabelalarını takip edeceksiniz. Güzeldere Şelalesi’ne yaklaştıktan sonra yukarı doğru kıvrılan dönemeçten U dönüşü yapıp yayla yoluna geçmelisiniz. Yayla yolunda Orman İşletme Müdürlüğü ile karşılaşacaksınız. Tam o noktada sağa doğru giderseniz Kardüz Yaylası’na sola doğru giderseniz Derebalık ve Pürenli Yaylası‘na ulaşıyorsunuz. Siz sola dönüp ilerledikten sonra karşınıza çıkan diğer ayrımda sağdan devam edeceksiniz. Zaten mevcut tabelalar sizi yönlendirecek. Pürenli Yaylası yazan tabelayı takip ederek yaylaya ulaşabilirsiniz.

Baliklı Yaylası

Balıklı Yaylası - Düzce Düzce Merkez Gölormanı Köyü sınırları içinde, Elmacık Dağları üzerinde bulunan Balıklı Yaylası, Düzce’ye 36 km mesafededir. 1400 m yükseklikteki yayla 46 ha alana sahip olup, çevresi çam, gürgen ve kayın ormanları ile çevrelidir. Düzce’nin en güzel yaylalarından biri olan Balıklı Yaylası, ortasından geçen su kaynağı ile de oldukça dikkat çekicidir. Balıklı Yaylası çadır kampı, doğa yürüyüşü, foto-safari vb aktiviteler için oldukça uygundur.