Punta de Montmaneu circular 100 cims

Photo ofPunta de Montmaneu circular 100 cims Photo ofPunta de Montmaneu circular 100 cims Photo ofPunta de Montmaneu circular 100 cims

January 4, 2021
January 2021

•   3.5 2 Reviews

near la Granja d'Escarp, Catalunya (España)

Ruta bonica fàcil i que et sorprendrà tot portant-nos a fer el cim més alt del Segrià. En un dia clar pots veure tots els Pirineus .

Hem escollit aquesta circular que és més curta que altres, però és la que passa per més corriols, altres circulars més llargues passen per molta pista, que creiem innecessària.

És apta per canalla acostumada a caminar i per gossos. Cal apuntar que la pujada final al cim és força pendent, però sense cap mena de perill.

La Punta de Montmaneu, també coneguda com a Montmeneu,[1] és una muntanya de 495[2] metres que es troba al municipi de Seròs, a la comarca del Segrià.

Al cim s'hi pot trobar un vèrtex geodèsic (referència 247126001).

Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC[3] amb el nom de Punta de Montmeneu.

És una muntanya aïllada de la part occidental de la Depressió Central i com que al voltant el terreny és relativament pla, aquest mont és visible des-de grans distàncies. Ans que no és la muntanya més alta de la zona (el Puntal dels Es cambrons és 5 m més alt), la Punta de Montmaneu és un cim emblemàtic que ofereix una vista magnífica del paisatge circumdant en dies clars.

Dins l'ambient excursionista Lleidatà, és conegut com " l'Everest del Segrià".

a la dreta agafem sender

Agafem sender per pujar al cim

Building

Building1

Camí de Montmaneu

Desviament avall a buscar el sender de pujada

guidepost4

Vistes de Montmaneu

• Photo of Cristina Rosell
    Cristina Rosell Feb 20, 2021

Ens ha agradat molt! Gràcies per compartir-la!

• Photo of EscribaSegur Xavi Escriba
    EscribaSegur Xavi Escriba Feb 20, 2021

Gràcies per comentar

• cirera1000 Mar 12, 2022

Ruta que combina trams molt fàcils amb alguns petits trams més complicats amb molta pendent. Gens recomenable si ha plogut y el terra està mullat, perquè rellisca molt. Personalment, no la recomanaria per a nens.

• Photo of EscribaSegur Xavi Escriba
    EscribaSegur Xavi Escriba Mar 13, 2022

Amb pluja fang i terra mullat tot pot complicar-se força , i cal conèixer-se bé, però la valoració no se si fa referència a les condicions que vas trobar o a la ruta , ressenyes , i explicacions . Gràcies per comentar