Wikiloc will stop soon for maintenance

Punta de la Rojala - Vertex del Torn - Cala Justell - El Torn

Photo ofPunta de la Rojala - Vertex del Torn - Cala Justell - El Torn Photo ofPunta de la Rojala - Vertex del Torn - Cala Justell - El Torn Photo ofPunta de la Rojala - Vertex del Torn - Cala Justell - El Torn

November 26, 2023
January 2022

near l'Hospitalet de l'Infant, Catalunya (España)

Entretinguda ruta que recorre la serra del Torn i la Rojala per la seva carena, des d'on podem gaudir de grans vistes de la costa daurada i de les muntanyes de Tivissa - Vandellòs.

Sortim de l'aparcament del càmping Templo del Sol i tot just passar per sobre la via del tren girem per una pista a l'esquerra on veurem a pocs metres uns indicadors, aquí comença el sender que s'enfila cap a la Rojala, passant per la bateria i trinxera del Plà de Rabadà. El sender es fa més costerut i crestejant una mica arribem a la Punta de la Rojala. Tot i que sols son 192 mts. d'alçada les vistes sobre la costa son impressionants. Continuant pel sender baixem fins el mirador de la Rojala, situat a la collada per on passa la carretera que va a la platja del Torn. Seguim i després d'una curta pujada arribem al Vèrtex del Torn (153 mts.).
Seguint la carena baixem fins la caseta de l'Aljub a tocar l'antiga via del tren. Seguim per la pista de la dreta fins trobar el pas per sota el pont dels Dos Ulls que ens porta a la llacuna de cala Justell, a l'altre costat tenim la central nuclear de Vandellòs. Continuem per la platja fins al final i enfilar-nos per les roques en direcció a la platja del Torn. Passem per un niu de metralladores de quan la guerra del 1936 i més endavant fem cap a la via de ferrocarril clausurada, fent un tram per ella. (També es pot fer el tram sencer per la via des de Cala Justell fins al Torn). Passem per sobre la cala del Llop Marí i baixem fins ella. Després ens enfilem fent camí per les roques fins veure la platja del Torn, anem a creuar la via del tren per baixar fins a un túnel on torrnem a creuar·la per sortir a la platja davant l'Illot del Torn. Després de voltar una mica per l'Illot, anem a buscar els camins que hi ha darrere la platja per dirigir·nos cap al càmping, el qual voregem pel costat de mar i arribar al punt de partida.

Es una excursió fàcil, sols dir que es una ruta molt exposada al Sol i que es millor evitar els mesos d'estiu.

PictographMountain pass Altitude 396 ft

Mirador de la Rojala

PictographSummit Altitude 619 ft

Punta de la Rojala (192m)