Punta Alta de Comalesbienes: des de la Presa de Cavallers

Photo ofPunta Alta de Comalesbienes: des de la Presa de Cavallers Photo ofPunta Alta de Comalesbienes: des de la Presa de Cavallers Photo ofPunta Alta de Comalesbienes: des de la Presa de Cavallers

September 5, 2022
September 2022

near Erill la Vall, Catalunya (España)

La Punta Alta de Comalesbienes (3014 m), també anomenat simplement “Punta Alta”, des de la presa de Cavallers.
Ruta feta amb el Centre Excursionista de Calldetenes, en la seva sortida anual "El 3000 del CEC". Aquest cim pertany a la llista del repte dels 100 cims de la FEEC.

Deixem el cotxe a l’Aparcament Part Baixa | Cavallers (1700 m), agafem un camí que puja fins a una pista forestal de pujada suau (però molt breu!). De seguida comença un camí per una tartera molt descomposta, que marcat amb un cartell com a "molt perillós" puja molt dret. Un cop dalt la tartera, hi ha un petit pas amb cadenes que es passa sense cap dificultat. Seguim uns metres per un sotabosc fins a arribar a una zona de grans blocs i pedres que s'anirà enfilant fins a arribar al coll. Atenció: Hi ha un camí que en alguns punts voreja la pedrera, a l'anada ens vam colar i vam anar massa estona pels blocs. Us recomano que tant a l'anada com a la tornada seguiu el nostre itinerarri de tornada, que és més fàcil.
Un cop superat el coll arribem als Estanys de Comalesbienes, una zona preciosa envoltada de grans muntanyes rocoses.
Seguim tirant cap amunt per un camí que aviat arriba a la falda del Punta Alta. Pugem per la vessant de la muntanya, altre cop amb un terreny bastant descompost fins a arribar al coll. En aquest punt, tirem cap a la dreta per una cresta on grimpant una mica arribarem al cim (grimpada sense cap dificultat, és millor encarar-la per la part dreta, on és menys exposada). Un cop al cim, ens esperen unes vistes impressionants al Parc Nacional d'Aigüestortes.
De tornada tornem pel mateix itinerari, desfent el camí fet.

La qualifico de difícil per ser una ruta en la que gairebé en tota la seva totalitat transcorre per un terreny molt inclinat i complicat (tarteres descompostes + blocs de roca grans).

• Photo of pauminku
    pauminku Sep 5, 2022

Gran ruta! La vem pujar fa uns anys des del refugi de Ventosa i baixar per aquí, just les mateixes dates. Recordo un mar de blocs inacabable 😅. Un 3000 que val la pena tot i això.

• Photo of Albert Pradell
    Albert Pradell Sep 5, 2022

Molt bona descripció de la ruta!! 👏👏👏