Pujol de la Mata i algunes foradades

Photo ofPujol de la Mata i algunes foradades Photo ofPujol de la Mata i algunes foradades Photo ofPujol de la Mata i algunes foradades

July 6, 2020
July 2020

near Mura, Catalunya (España)

L'altra sortida dels dies per casa ha sigut una ruta amb component d'investigació per Sant Llorenç del Munt. Al Pujol de la Mata ja hi havia anat fa uns quants anys, però volia anar a buscar unes quantes de les foradades que hi ha a prop.

Comencem la ruta a Mura i prenem la pista que surt des de Sant Antoni. Quan arribem al torrent de Fontfreda, com no baixa gaire aigua, decidim seguir-lo pel mig i ens tornarem a juntar amb la pista mig km més endavant. Si no us agrada la idea, podeu seguir la pista :) Poc després ens desviem per un corriol ben visible a mà esquerra i que comença pujant de valent per després planejar, rodejant el Pujol de la Mata per la seva vessant occidental. Arribats a un tram obert amb una canal, hem de remuntar-la per trobar la primera foradada del dia: La Foradada de la Figuerota (info al Cau del Guille). Enorme, m'ha encantat.

Tornem al corriol i el seguim fins arribar al llit del Torrent del Roure del Parrac, des d'on ens desviem per un altre corriol que puja fins al coll a l'est del Pujol de la Mata. Just abans dels passos equipats que donen accés al cim, ens desviem a l'esquerra per trobar la segona foradada del dia: la Foradada del Pujol de la Mata (info a trail sant llorenç).

La tercera foradada que cercarem serà la de la Sesta Feréstega. Hem de dir que ens ha portat una hora trobar-la anant amb el GPS i un waypoint ubicat a mà a partir del mapa del Cau del Guille. El problema és que al mapa no està del tot dibuixada on toca, però ens ho hem passat bé fent el senglar i recorrent la base de varies parets del Turó de la Roureda :) [Tota aquesta part de voltes aleatòries ha sigut netejada del track]. Un cop se sap on és, arribar-hi és trivial! Partirem de l'esplanada de la Sesta Feréstega i, mirant de cara als blocs de roca, els seguirem cap a la dreta per la base per trobar un petit rastre que ens portarà per sota les parets fins trobar la foradada (que sembla una escletxa sense sortida, ens refiem del Cau del Guille en que comunica internament amb l'escletxa de l'altre costat). Uns metres més enllà, trobarem la Cova del Bosc Màgic.

La tornada la fem pel Pujol del Llobet, a on trobem per sorpresa un mini foradet de dos pams als blocs que hi ha sota el cim.