Pujada circular a Roca Regina

April 7, 2023
February 2023

near Sellés, Catalunya (España)

Pujada circular a Roca Regina des del pàrquing del costat de la C17

Ruta sense grans dificultats d'orientació, però amb unes vistes privilegiades. Llàstima dels darrers quilòmetres que son sobre asfalt (alguns paral·lels a la C13, força transitada).

La ruta comença al pàrquing (de fet, és una zona de terra al costat de la carretera) i ràpidament creua la C13 (veure més detalls als waypoints), per començar a pujar per un camí que va pujant pel vessant nord del Barranc del Bosc.

Fem el canvi de vessant, creuant el corresponent rierol (la poca aigua estava congelada) i comencem a pujar pel vessant sud del barranc, més assolellat. Un cop dalt, anem a la dreta per poder observar les vistes des de dalt de Roca Regina, privilegiades sobre la conca de Tremp i, al fons, els Pirineus.

Reculem un tram i seguim baixant, seguint les indicacions cap a Cellers. Alguns senyals son temporals i pot ser que caiguin. En cas de dubte, tots els camins porten al mateix lloc (la pista també), que no és altra que l'estació de tren de Cellers-Llimiana. Aquí comença un llarg tram d'asfalt que ens portarà fins al cotxe, primer paral·lels a la C-13 i després per la carretera d'accés a la central elèctrica de Terradets i al final per sobre la presa fins al cotxe.

Pàrquing

Pàrquing on comença la ruta. S'hi arriba, venint de Tremp, agafant el trencall cap a Llimiana (abans del túnel) i seguint el tram de túnels cap a la instal·lació elèctrica de la presa

PictographPavement ends Altitude 1,193 ft

Creuem la carretera

Creuem la C13, a la sortida del túnel (zona amb poca visibilitat)

Inici canal

Punt on canviem de vessant i comencem a pujar cap a Roca Regina, després de creuar el riu

Roca Regina

Punt culminant de la ruta, amb unes bones vistes panòramiques

Baixada

Baixada a través del bosc, per corriols (alguns trencalls ben indicats, altres no tants). En cas de dubte sempre es pot baixar per la pista (fent marrada)

PictographTrain stop Altitude 1,246 ft

Estació de FFCC Cellers-Llimiana

Estació de tren de Cellers-Llimiana. Cal creuar les vies, però son poc transitades

PictographTunnel Altitude 1,357 ft

Túnels

Tram amb túnels prop del final, ja per asfalt