Pujada al Tuc de Ratera per Val de Ruda i Saboredo

Photo ofPujada al Tuc de Ratera per Val de Ruda i Saboredo Photo ofPujada al Tuc de Ratera per Val de Ruda i Saboredo Photo ofPujada al Tuc de Ratera per Val de Ruda i Saboredo

October 20, 2019
October 2019

near Baqueira-Beret, Catalunya (España)

Ascensió al Port de Ratera i després al Tuc de Ratera per la banda de la Val de Ruda i el refugi i estanys de Saboredo.
Es tracta d'una ruta que considero difícil, per a persones mínimament entrenades i habituades a caminar per alta montanya i que requereix una preparació prèvia i sobre tot una bona equipació en funció de la época de l'any que es faci. Nosaltres l'hem feta a finals d'octubre, en un dia gris sense pluja, però amb forts vents al cim. En aquesta época cal portar calçat adequat i vestimenta adient en previsió de fort fent, baixades de temperatures i possiblilitat de pluja i boires. Aquesta ruta l'hem feta d'anada i tornada pel mateix itinerari, variant lleugerament la ruta dels estanys de Saboredo. El refugi l'hem trobat tancat, però oberta la zona lliure i es pot aprofitar per aixoplugar-se de les inclemències climatològiques.

PictographInformation point Altitude 6,099 ft

A l'inici de la ruta a l'aparcament de val de Ruda, hi ha la indicació cap al Refugi de Saboredo que és el camí que hem de seguir.

PictographRiver Altitude 6,099 ft

El camí ascendeix amb una suau pujada que mica a mica s'anirà fent més costeruda.

Arriu de Saboredo

PictographMountain hut Altitude 7,530 ft

Refugi de Saboredo

Deixem el refugi de Saboredo en l'ascensió cap al Tuc de Ratera

Circ de Saboredo

Vista del circ de Colomers del del Tuc de Ratera

• Photo of Pedru7
    Pedru7 Aug 2, 2021

Ruta con unas vistas inmejorables