Pujada al Sallafort des del Coll de Banyuls.

Photo ofPujada al Sallafort des del Coll de Banyuls. Photo ofPujada al Sallafort des del Coll de Banyuls. Photo ofPujada al Sallafort des del Coll de Banyuls.

1955
June 21, 2020
June 2020

near Mas Atxer, Occitanie (France)

Primera diada amb previsió de temps sensa plujes.
Aprofitem la bonança per visitar el primer noucents, a prop del mar, en aquest cas de Banyuls de la Marenda (France)
Bufa una certa tramontana "calenta" i tot i que pujerem per la vesant sur, tenim un cert risc de que aquest vent sigui una mica molestós.
En tot cas , ja soms gent acostumada i per tant i anem sensa ductar ni un moment.

Pasat Espolla, enfilem cap a Banyuls de la Marenda per una pista en força bon estat tot i que en alquns tramps es força estreta.

En mitja horeta ja soms a l'aparcament de la cruilla on esta situat el refugi.

Sensa fer-nos pregar sortim animats enfilant les primeres rampes , sensa presa però sensa pausa.
Pel Coll de Barret ens anem enfilant cap el Puig de les Eres (698 metres).
Larrencada es forta, pero aquí el terreny se suavitza en principi una mica.

Al mateix cim del Puig de les Eres, trobem un refugi fet amb pedra que sembla que fa anys que no l'utilitza ningú...
Seguim pujant, gaudin d'una vegetació que va variant a mida que ens anem enfilant.
Pasem de zones boscoses amb uns abets impresionans a zones que amb prou feines tenen una mica de prat i amb unes zones rocalloses que semblen d'alta montanya.
Aquesta zona de la denominada Foret de la Masana estan estudiant un sistema natural de creixement del arbres, no plantats per el home amb resultats prou interesans.

Arrivem al cim, força arrodonit i castigat per tots el vents que presenta un aspecte d'alló mes interesan..
a la banda nort podem veure l'explanada del Rosselló, en primer terme Argeles Sur Mer, darrera seu Canet Platje, i mes amunt podem veure les llacunes de Leucata.
Podem veure mes a prop la Torre de la Masana al oest de la torra Madeloc.
Perpignya una mica a l'esquerra. i baixant cap a la frontera, Coll Lliure, le Rimbau,Porvendres, i el cap Cervera...Cap el surt veiem clarament el Querroig, Sant Salvador de Verdera, el Pení... unes vistes extraordinaries que han fet que valgues la pena de pujar.
Per tornar, hem volgut fer algo diferent al camí de tornada i hem baixat com si volguesim anar a l'ermita de Sant Miquel de Freixe.
No hem trobat un camí minimament potable 'per lo que desaconsellem absolutament seguir la ruta de tornada que en forma de bucle es pot veure al mapa.
Millor seguir pel mateix cami de pujada o en tot cas, seguir carenant com si volguesim anar al Puig Pradets o al Puig Neulós.
Interessant excursió de dificultat moderada i d'unes vistes d'allo mes espectaculars.
Salut i bones sortides.
P.D.A partir del quilómetre 6.1 en que hem pres un desviament cap a la dreta per buscar una altre ruta, es millor no fer-ho per les dificultats que te aquest ùltim tramp i seguir cap avall de tornada cap el refugi del coll de Banyuls.

PictographCar park Altitude 932 ft

Punt de sortida a Coll de Banyuls

PictographMountain hut Altitude 1,390 ft

Refugi del vent

Coll

PictographMountain hut Altitude 1,995 ft

Refugi del Puig de les Eres

Seguim coll a munt

Photo ofEl coll va pujant i ens acosta al cim Photo ofEl coll va pujant i ens acosta al cim Photo ofEl coll va pujant i ens acosta al cim

El coll va pujant i ens acosta al cim

Photo ofAquest es el cim del Sallafort 992m Photo ofAquest es el cim del Sallafort 992m Photo ofAquest es el cim del Sallafort 992m

Aquest es el cim del Sallafort 992m

Cim del Sallafort , creu inclosa

PictographInformation point Altitude 2,887 ft

un petit pesebre a una bauma

PictographFauna Altitude 2,438 ft
Photo ofUn parell de petits escarbats 'peloteros' es fan un far de treballar Photo ofUn parell de petits escarbats 'peloteros' es fan un far de treballar Photo ofUn parell de petits escarbats 'peloteros' es fan un far de treballar

Un parell de petits escarbats 'peloteros' es fan un far de treballar

Anem retornan al cami d'anada