Pujada al Covalta ó Cova Alta (Albaida). 16-DEC-2018

Photo ofPujada al Covalta ó Cova Alta (Albaida). 16-DEC-2018 Photo ofPujada al Covalta ó Cova Alta (Albaida). 16-DEC-2018 Photo ofPujada al Covalta ó Cova Alta (Albaida). 16-DEC-2018

December 16, 2018
December 2018

•   5 3 Reviews

near Atzeneta d'Albaida, Valencia (España)

Pujada al Covalta o Cova Alta PR-CV 121, 103 i 134.1

Recorregut: Casa forestal “El Clau” – Pr-V 121 – La Cova – Creu – Punt geodèsic – Pr-V 103 – Pr-V 134.1 – Pr-V 121

IBP 53 HKG

Classificació: Facil
Tipus de sender: Circular
Eixida: Casa Forestal
Arribada: Casa Forestal
Comarca: Vall d’Albaida
Població: Albaida
Distancia: 12,3 km
Temps: 04:13:26 h (En Moviment 02:48:26)
Desnivell Acumulat: +522/-519

La serra d'Agullent, o serra de la Cova Alta, és un sistema muntanyenc que està situada en el límit entre les comarques de la Vall d'Albaida i el Comtat, al País Valencià. Està disposat d'est a oest formant una continuïtat muntanyosa amb les serres de la Solana (a l'oest) i el Benicadell (a l'est). El continu muntanyenc es prolonga en la mateixa direcció fins a ben prop de la mar mitjançant la serra d'Ador.
Comencem la ruta des de baix de la casa forestal “El Clau”, en l’antiga N340. Ens encaminem direcció a la Covalta o Cova Alta. Ens mourem per els Pr-V 103-121 fins que pugem a la cova. Després tornem enrere i ens desviarem a l’esquerre per a agarrar una senda que ens porta a la Creu de la Covalta a traves de una xicoteta trepada. Una vegada en la creu, podem contemplar tota la Vall d'Albaida i part del Comtat. A pocs metres està el punt geodèsic i el Jaciment Arqueològic de la Covalta. El jaciment arqueològic de Covalta està ubicat al cim de la muntanya homònim, a 893 m. s. n. m., en el tram més oriental de la Serra d'Agullent, al terme municipal d'Albaida, (València). Des del jaciment es controla el pas natural de la Vall d'Albaida, una de les vies d'accés fonamental des de la costa mediterrània peninsular cap a l'interior, així com de la Vall d'Agres per la seva part sud. Tornem cap a la creu e iniciem la baixada a traves del Pr-V 103 fins enllaçar amb la pista. Continuarem per esta fins arribar a la senda que eix per la nostra dreta i que correspon al Pr-V 134.1 que va cap a la Font del Page. Nosaltres abans d’arribar a la font agarrem la senda de la dreta que torna a coincidir amb el Pr-V 121 fins enllaçar amb el camí que hem fet per a pujar al Covalta i cap a la casa forestal.
Totes les valoracions són molt personals. Esperem que vos agraden i gaudiu tant com les hem gaudit nosaltres. Si algú esta interessat en fer alguna ruta amb nosaltres es pot posar en contacte a través de wikiloc.

01-Inici Ruta

02-Casa Forestal

03-Esquerra

04-Senda

Photo of05-Pr-V 121-Ontinyent - Senda Enginyers - Agullent - Covalta Photo of05-Pr-V 121-Ontinyent - Senda Enginyers - Agullent - Covalta Photo of05-Pr-V 121-Ontinyent - Senda Enginyers - Agullent - Covalta

05-Pr-V 121-Ontinyent - Senda Enginyers - Agullent - Covalta

06-Creuament.

Primer a l'esquerre per a pujar a la cova i al tornar tambe a l'esquerre

07-Cova

13-Esquerra tram Pr-V 121

• Photo of AngelaMS
    AngelaMS Dec 17, 2018

Ruta molt bonica i facil de realitzar tan sols tindre en conter la trepada. Fer l'alternativa millor. Les vistes des de el cim espectaculars.

• Photo of 40plataformasband
    40plataformasband Feb 8, 2019

Molt bona ruta. Esta ruta la ferem ja fa uns anys part d'ella en bici. Tot un Gaudir.

• Photo of juan Llorca 85
    juan Llorca 85 Sep 27, 2019

La vag realitzar ahir de vesprada, esta molt be la ruta, el que mes hem va agradar a mi de la ruta va ser la grimpada fins la Creu i el Cim encara que reconec que qui no esta acostumat o va amb xiquets millor anar per l'altra senda del costat

• Photo of Vicent Máñez
    Vicent Máñez Sep 30, 2019

Juan tens tota la rao, molt bona ruta i per a la gent que no estiga acostumat a grimpar milor que faga l'alternativa. Gracies per els comentaris i les valoracions. Salutacions.

• Photo of MIQUEL MARÍ JERICÓ
    MIQUEL MARÍ JERICÓ Oct 6, 2019

Bona ruta que ens ajuda a continuar coneixent el territori i a estimar-lo com a part de la nostra identitat. La cova és impressionant.

• Diego Montesinos Dec 17, 2020

Hola, la trepada se puede sustituir por alguna senda?

• Photo of Vicent Máñez
    Vicent Máñez Dec 17, 2020

Si. A la altura de la trepada si continuas recto por senda evitas la trepada dando un pequeño rodeo.