Pujada circular al Caro

April 7, 2023
April 2023

near Mas de Barberans, Catalunya (España)

Pujada circular al Mont Caro, punt culminant de les Terres de l'Ebre.

La ruta no presenta grans dificultats tècniques ni d'orientació (una part és per asfalt), tot i això cal estar atent al vent propi de la zona.

Comencem al pàrquing del Refugi Nou Caro, però qualsevol dels pàrquings situats a peu de carretera ens servirien. Seguim per l'asfalt, sentit sud-oest, paral·lels a la carena del Caro. Al cap d'un quilòmetre i mig la carretera fa una paella cap a la dreta, però nosaltres seguim per la dreta, per la carretera cap de Roquetes a Fredes (només apta per 4x4, tal i com s'indica a l'entrada del trencall) i ràpidament arribem a un collet, on trenquem a mà esquerra, seguint un camí enmig del bosc, marcat amb estels blaus (de la ruta Estels del Sud).

El camí va guanyant altura fins arribar al coll de Pallers, on ens situem a la carena que ens durà fins al Caro. La carena presenta pocs abrics del vent i en dies de vent (com el nostre cas) pot ser molesta en alguns trams. Tot i això no presenta grans dificultats d'orientació ja que es tenen les antenes com a referència.

Just abans d'arribar, sembla que el camí es separi del cim i comença a baixar, per després pujar per una curta però vertical canal que és el tram més difícil pel que fa a tècnica i orientació. Tot i això, és apta per qualsevol persona amb bona condició física.

La canal ens deixa dalt el cim, des d'on podem gaudir d'unes bones vistes del delta de l'Ebre.

Vam decidir allargar la ruta i baixar per les diferents dreceres que van creuant la carretera que puja dalt del cim, tot i que hi ha un camí directe al refugi. Un cop a baix, només cal seguir per un tram de carretera fins al cotxe.

Pàrquing

En un dels molts pàrquings a peu de carretera de la zona deixem el cotxe. Concretament, al del refugi del Refugi Caro Nou

PictographPavement ends Altitude 3,565 ft

Final asfalt

Deixem la carretera i comencem a pujar per caminets poc transitats

Coll de Pallers

Ens situem sobre la carena (molt exposada al vent) per la qual arribarem al cim del Caro al cap d'una hora

Mirador del Caro

Mirador situat just sota el cim que corona les terres de l'Ebre. Bones vistes sobre el delta de l'Ebre, llàstima de les antenes (necessàries en el món súper connectat on vivim)