Pujada al Bastiments, Bacivers i Pic de la Dona des de Vallter

Photo ofPujada al Bastiments, Bacivers i Pic de la Dona des de Vallter Photo ofPujada al Bastiments, Bacivers i Pic de la Dona des de Vallter Photo ofPujada al Bastiments, Bacivers i Pic de la Dona des de Vallter

July 11, 2021
July 2021

•   5 2 Reviews

near Setcases, Catalunya (España)

Pujada "clàssica" a Bastiments (2.881m) des del pàrquing de l'estació d'esquí Vallter 2000. La ruta la iniciem a tocar de la Cafeteria-Restaurant de l'estació, en direcció Sud-Oest, accedint a les pistes d'esquí, deixant enrera la Jaça de Morens i la riera homònima. Continuem el camí travessant la pista que passa per sota el telecadira, i més enllà a tocar d'una quadra de cavalls. El pendent s'accentua, fins que conquerim el Coll de la Marrana (2.531m), punt on el vent acompanya i pot bufar fort. Hi ha una petita paret semicircular de pedra per refugiar-se del vent de l'Oest. Des d'aquí prenem direcció Nord-Oest per atacar i assolir el Bastiments (2.881m), amb un tram final exigent i on cal estar mínimament en forma. Fem un descans merescut, i després de les pertinents fotografies des de/sobre la creu, entrem a França, on continuem carenejant en direcció Nord fins al Pic de Prat de Becivers (2.844m). Cal anar en compte amb les pedres de la carena en alguns punts. Les vistes del circ homònim són magnífiques. Baixem una estona en direcció Est, parant atenció a les pedres, per virar el rumb al Sud-Est fins a baixar a l'Estany de Becivers, un llac de forma circular quasi perfecte, d'uns 100m de diàmetre. Fem un breu descans i proseguim en direcció Sud-Est primer i Nord-Est, pujant de nou, aquest cop més sostingudament, fins a trobar la carena que ens durà progressivament al Pic de la Dona (2.702m), després de passar per unes espectaculars xemeneies. Fem un nou descans i iniciem el descens cap a Vallter, primer en direcció Sud-Est, baixant acusadament fins a la Portella de Mentet, a 2.412m, on un indicador ens recorda que el refugi de Mariailles, - un dels possibles punts d'inici cap al Canigó -, està només a 7h a peu. Fem cas omís de la proposta i iniciem la baixada pel GR, ja més pronunciada, de tornada a Vallter.

Vallter

Inici al pàrquing davant del restaurant-Cafeteria.

PictographMountain hut Altitude 7,385 ft

Hut

Telecadira

Pista Esquí

Indicador Refugi Ulldeter vs. Coll de la Marrana

PictographRiver Altitude 7,825 ft

Riu Ter

Indicador Refugi Ulldeter vs. Coll de la Marrana (II)

Fita

El coll de la Marrana és un coll situat a 2.530 m, situat entre el pic del Bastiments i el Gra de Fajol, i que separa les valls del Ter i del Freser en el moment del naixement d'ambdós rius. Alhora és un punt de pas clau per la travessa entre el circ d'Ulldeter i la vall alta del Freser cap a Núria i Coma de Vaca

El Pic de Bastiments o Pic del Gegant, és una muntanya situada a l'eix entre el Ripollès i el Conflent, que separa el Circ d'Ulldeter amb el Circ de Bacivers. És el pic dels Pirineus Orientals més alt, amb 2.881m.

Cim previ al Bacivers

Becivers

El Pic del Bacivers, de 2.844m d'alçada, està situat al Nord del pic de Bastiments, ja dins del territori francès.

PictographLake Altitude 8,616 ft

Estany de Bacivers

Estany circular de prop de 100m de diàmetre a peu del Pic del Bacivers.

Vista panoràmica del Circ del Bacivers

El Pic de la Dona és una muntanya de 2.702 metres que es troba entre el terme municipal de Setcases, a la comarca catalana del Ripollès, i el terme comunal de Mentet, a la del Conflent, el segon de la Catalunya del Nord.

PictographInformation point Altitude 8,489 ft

Indicador usos a la muntanya

La Portella de Mentet és una collada d'alta muntanya dels contraforts orientals del Massís del Canigó, a 2.412 metres d'altitud, al límit dels termes comunal de Mentet, de la comarca del Conflent, a la Catalunya del Nord, i municipal de Setcases, de la del Ripollès

PictographRiver Altitude 7,531 ft

Rierol

Final

Final, pàrquing de l'estació Vallter 2000

• Photo of Irdor
    Irdor Jul 25, 2021

M’ha encantat la ruta!!! Moltes gràcies Ferran!

• Photo of Ferrran7
    Ferrran7 Aug 11, 2021

De res Irdor!

• Photo of Anna Carbonell
    Anna Carbonell Aug 16, 2021

M'ha encantat la ruta. Molt fàcil de seguir!

• Photo of Ferrran7
    Ferrran7 Aug 22, 2021

Espero que l'hagis gaudit molt Anna!