Photo ofPuigsacalm-Puig del Llop- Pic de les Âligues-Fageda de la Grevolosa desde Coll de Bracons Photo ofPuigsacalm-Puig del Llop- Pic de les Âligues-Fageda de la Grevolosa desde Coll de Bracons Photo ofPuigsacalm-Puig del Llop- Pic de les Âligues-Fageda de la Grevolosa desde Coll de Bracons

October 24, 2018
October 2018

near Joanetes, Catalunya (España)

Fantàstica caminada circular que amb sortida i arribada a la Collada de Bracons ens permet assolir dos dels 100 Cims de Catalunya, el Puigsacalm i el Pic de les Àligues a més d'altres com el Puig del Llop i les fantàstiques fagedes de l'entorn com la fageda de la Grevolosa per un accés diferent del camí normal. Sortida molt directe des de ela mateixa Collada de Bracons per fort pendent que en algun tram disposa de passos equipats amb cadenes per evitar relliscades en plaques de roca, trepitjant la Roca del Corb, el Tosell Xic i el Tosell Gros fins al Puig de les Civaderes, on trobarem el primer tram pla i en suau descens fins al Collet de Clivillers, punt d'ascens al Puigsacalm, mirador immillorable de la Garrotxa, Osona, Berguedà, el Pirineu des de l'Alt Empordà fins a Andorra al nord i al sud fins a les terres del Penedes. Continuarem carenant suaument fins el Puig del Llop i retornarem al Collet de Clivillers per anar baixant fins a la Font Tornadissa i punt on entrarem ja en un sender que durant gairebé la resta del camí ens endinsarà una successió increïble i tupida de fagedes màgiques. Traspassant collets per un sender que va planejant fins a la cruïlla que ens durà en una curta però forta pujada fins a la talaia del Puig de les Àligues. Retornarem al collet per iniciar la baixada fins a retrobar la carretera d'accés al Coll de Bracons, farem un curt tram d'asfalt fins a trobar un camí ben marcat a l'esquerra fins a trobar una fita de pedres que a l'esquerra ens introdueix en un corriol fins a l'Ermita de Sant Nazari. Continuem al nord amb senyals indicadores cap a la Fageda de la Grevolosa que trobarem molt ràpidament, tot i la pujada moderada el plaer que ens regala als sentits val l'esforç que pot representar recórrer aquest espai ple de vida i racons espectaculars que als aficionats a la fotografia donarà molt de joc. Poc després de deixar la Font de la Grevolosa iniciarem l'últim tram de pujada que en durà de nou i finalitzant aquest recorregut a la Collada de Bracons.