Photo ofPuigsacalm-pel-torrent-de-clivillers-pas-dels-burros-puig-dels-llops-cjt-2022-09-23 Photo ofPuigsacalm-pel-torrent-de-clivillers-pas-dels-burros-puig-dels-llops-cjt-2022-09-23 Photo ofPuigsacalm-pel-torrent-de-clivillers-pas-dels-burros-puig-dels-llops-cjt-2022-09-23

September 24, 2022
September 2022

•   4.9 5 Reviews

near Joanetes, Catalunya (España)

Ascensió al Puigsacalm per un itinerari inicial poc conegut, el Torrent de Clivillers, i que continua pels ja més coneguts camí transversal en cornisa del Pas dels Burros, Coll de Joanetes per seguir cap el Puigsacalm pel camí més habitual amb una petita desviació per pujar al Pic dels Llops i finalment per un camí molt agradable i còmode, assolir el Puigsacalm. La baixada es fa baixant en direcció Oest fins el Collet de Clivillers on, girant a l'esquerra, baixem pel torrent homònim fins enllaçar amb el camí transversal dels Burros a prop del MIrador dels Estassadors. A partir d'aquí seguirem el mateix camí que hem fet de pujada fins a retrobar la carretera de Joanetes al Coll de Bracons.

Tot l'itinerari està abastament senyalitzat, el torrent per fites de pedra visibles i sovintejades i la resta amb marques de pintura groga.

Encara que les dades objectives de l'excursió: 7'50 km, 778 m de desnivell i 4 h 40 min totals, poden fer pensar en un itinerari fàcil, no ho és tant, jo el classifico de moderat per les següents raons:
*- El pendent, sobretot en el Torrent de Clivillers, és a trams important i si quan hi aneu fa poc que ha plogut, cal anar en compte a no relliscar, especialment a la baixada.
*- El camí en alguns trams està equipat amb cordes i cadenes que si bé pels excursionistes bregats, estrictament no caldrien, no estan de més per la seguretat que donen sobretot a les relliscades i de baixada.

Totes aquestes zones, obliguen a enlentir la progressió, que sumat al temps que emprareu per contemplar i fotografiar: a) els boscos de faig que anireu trobant al llarg de tot el recorregut i b) els paisatges que se us obriran a les diferents balconades que anireu trobant al llarg del camí de cornisa dels Burros, amb vistes precioses a la Serra de Llancers, Cabrera, etc, i també desde del Puig dels Llops i sobretot del Puigsacalm cap el Pirineu Oriental (sinó trobeu boira), faran que els temps s'allarguin.

La baixada des del Collet de Clivillers també és lenta dons cal anar assegurant els peus per no entrebancar-se o relliscar.

• Photo of montboada
    montboada Sep 24, 2022

un crack

Josep Vila 1947 Sep 24, 2022

Hola Mont. Un crak?, no, un que té adicció a la muntanya… 😉Records a tots els amics i amigues 😘

• Photo of montboada
    montboada Sep 24, 2022

seran donats. una abraçada 🫂

• Photo of Sandra ole
    Sandra ole Sep 26, 2022

Hola Josep, una ruta molt maca, desitjant seguir-la aviat! M'ha encantat com descrius l'itinerari, gràcies per compartir-la!!!

Josep Vila 1947 Sep 26, 2022

Desitjo que la gaudeixis molt. Crec que t’agradarà. Tu amb 4 hores, hi pots fer dues voltes…😉. Gràcies pel teu comentari i valoració

• Photo of jaume.villalon
    jaume.villalon Oct 28, 2022

Hola molt bon dia el pasat dissabte varem fer la teva ruta i ens va agradar molt, sobre tot perque he pujat el Puigsacalm per tots els indrets i aquet per a mi m'era totalment desonegut, l'unic problema que un pot tenir, es que el lloc per aparcar el cotxe es molt petit i ni caben tres apretant-los molt, ens hemn divertit molt.
    Moltes gracies per posar una ruta tant bonica i diferenta.

Josep Vila 1947 Oct 28, 2022

T’agraeixo el teu comentari. Sempre motiva fer coses perque d’altres en puguin gaudir. És una ruta amb panoràmiques i entretinguda

• Photo of MarisaRubio
    MarisaRubio Nov 3, 2022

Una manera original y desconocida. Con una pendiente continua, constituye una buena matinal.
    Gracias por compartirla

Josep Vila 1947 Nov 3, 2022

Gràcies Marisa per la teva opinió.

raimonserna Nov 27, 2022

Hola Josep. Molt bona elecció per pujar al Puigsacalm. El Camí del Pas dels Burros val molt la pena tant per les vistes com pel bosc que travessa. Només dir que no l'aconsello a qui tingui vertigen i vigilar si està moll. Gràcies per compartir.

Josep Vila 1947 Nov 27, 2022

Hola raimonserna. Crec que s’ha de tenir un vertígen important per patir-lo al Camí dels Burros. No passes mai pel mateix caire del precipici i el camí és de bona petja. El propi Pas dels Burros, que seria l’indret més vertiginós, està equipat amb un passamà com a “quita miedos” . Entenc però que això del vertígen és del tot subjectiu.
    Moltes gràcies pel teu comentari i valoració.

raimonserna Nov 27, 2022

És com dius, això del vertigen és cosa de cadascú, però com que conec qui en té, he pensat que no estava de més comentar-ho. Moltes gràcies.

Josep Vila 1947 Nov 27, 2022

Ho he intuït..🙄😂

Doncs això 😅

• Photo of Sandra ole
    Sandra ole Dec 6, 2022

Hola Josep, la pujada i baixada pel camí dels Clivillers és magnífica. M'ha encantat. Gràcies pel teu track!!!

Josep Vila 1947 Dec 6, 2022

Em satisfà que precisament tu, amb el gairebé un miler de rutes penjades al Wikilock, t’hagi agradat aquesta

• Photo of La Canija
    La Canija Apr 16, 2023

Bonitas vistas y entorno, la he disfrutado mucho, gracias por compartirla 😉

• Photo of F. Xavier Serra Fabregas
    F. Xavier Serra Fabregas Jul 16, 2023

Hola Josep Vila. Aquest matí he anat a fer aquest camí i en contes de seguir el camí de l'esquerra, es seguit el de la dreta pq es veien molt bé les marques grogues. He fet força estona de pujada bastant dreta, molt ben senyalitzada, fins que he arrivat sota una paret de pedra i allà s'han acabat les marques, i he tornat enrera baixant per on havia pujat. L'has fet tu aquest camí, es com dic jo? De totes maneres m'he quedat amb les ganes de fer el "bo", hi tornaré. Gràcies Josep.

Josep Vila 1947 Jul 18, 2023

Hola Francesc Xavier,
    Disculpa la tardança en respondre però era fora de viatge.
    Si, el camí l'he fet sencer i el track és del tot real.
    No sé si he entès bé el teu comentari. Entenc que vas pujar pel camí inicial que surt de la carretera i que quan el track és bifurca, tu en lloc d'anar a la dreta o a l'esquerra, vas seguir de dret i et vas topar amb un mur de pedra sense marques.
    Si és així, és que vas tenir un problema de cobertura i vas perdre les marques. T'aconsello que en cas de dubte, posis l'escala 1/100 o molt similar al GPS, així podràs veure amb més precisió el track a seguir.
    A l'indret de la bifurcació has d'anar a la dreta i continuaràs veient marques; has de seguir un camí molt evident que va resseguint una faixa de la muralla del Puigsacalm fins el "pas dels burros" on un cop passat (fàcil), trobaràs el camí clàssic.
    Sobretot, segueix sempre el track i no has de tenir problemes. No surtis del track perquè et pots complicar la vida...
    Quan ho tornis a provar, si et sembla, fes-me saber si te n'has sortit.