Puigsacalm pel coll de Bracons pujant pels Tussells

Photo ofPuigsacalm pel coll de Bracons pujant pels Tussells Photo ofPuigsacalm pel coll de Bracons pujant pels Tussells Photo ofPuigsacalm pel coll de Bracons pujant pels Tussells

August 25, 2023
August 2023

near Joanetes, Catalunya (España)

Aparquem el cotxe al coll de Bracons i tenim la sort de trobar en Manel, que ens deixa anar un reguitzell de consells amb accent garrotxí profund. Es nota que sap del que parla, perquè ens aconsella pujar pel camí dels Tussells i llavors baixar per la Font Tornadissa, ja que la pujada entra molt millor de bones a primeres amb el carajillo a la panxa.
La pujada dels Tussells et fa sentir com si estiguessis a la jungla profunda: enlloc de lianes hi tens cadenes. Pujant i grimpant fas els primers cims pensant-te que ets el puto amo, però altanto no ens facis cas i vigila no deixar-te el cim del tussell gros, tal com ens ha passat a nosaltres. Fot una mica de rabieta.
Bosc endins combinat amb una bona solana arribem al cim del Puigsacalm contents i amb energia suficient per desembolicar els entrepans de fuet i llom amb formatge. Els gustos poden variar, però tothom sap que qui triomfa menja això.
Un cop allà et pots trobar fauna autòctona de Folgueroles i altres viatgers d'arreu de les contrades (tots molt macos). La Creu i la senyera són molt boniques, però nosaltres som més de pilones. El de Folgueroles ens ha dit que anéssim fins el puig dels Llops, a uns 5min. Ja es veu des del cim i realment val molt la pena.
Un cop fets aquests dos pics, comencem el descens. La idea és desfer camí fins arribar al pas del bestiar i llavors tirar prat avall (pel camí de l'esquerra) fins arribar a la font Tornadissa. Preciosa i fresca, que bona que és l'aigua!!! Perfecte per remullar-te el clatell i els morros i enfilar camí avall amb paciència pels juneis fins arribar al punt d'inici. Apa, salut i cames!