Photo ofPuigsacalm des del coll de Bracons pel camí del Tosell i tornada per la Font de Tornadissa. Photo ofPuigsacalm des del coll de Bracons pel camí del Tosell i tornada per la Font de Tornadissa. Photo ofPuigsacalm des del coll de Bracons pel camí del Tosell i tornada per la Font de Tornadissa.

May 5, 2024
May 2024

near Joanetes, Catalunya (España)

Sortim des del coll de Bracons per agafar el camí cap al Puigsacalm. Arribem el desviament marcat del camí dels Tosells. Seguim les marques de color vermell i enfilem les pronunciades pujades on ens ajudem de les cadenes i grapes que existeixen, sense ser un camí exposat, cal anar amb ull. Arribem el Tossell Xic (0.8 km) i abans de pujar el Tosell Gros, tenim un petit descans per tornar a agafar un tram de molt pendent que ens pujarà fins al cim del Tossell Gros (1.3 km). Des del cim baixem cap a la Collada Fonda (1.5 km) i pasem pel Puig de les Civaderes (1.8 km) i arribem el Ras de les Civaderes (2.6 km) on trobem una porta abans d'agafar el camí del Puigsacalm passem pel Collet dels Clivillers (2.9 km) i enfilem la rampa final del Puigsacalm (3.4 km). Un dia de sol i sense núvols podeu gaudir d'unes grans vistes. Desfem el camí fins al Ras de les Civaderes per continuar baixant cap a la Font Tornadissa (5.0 km). Des de la Font seguim fins a la Collada de Sant Bartomeu (6.4 km) per agafar el camí de tornada cap al coll de Bracons.