Puigpunyent - Puig de na Bauçana - Galilea

Photo ofPuigpunyent - Puig de na Bauçana - Galilea Photo ofPuigpunyent - Puig de na Bauçana - Galilea Photo ofPuigpunyent - Puig de na Bauçana - Galilea

April 2, 2023
April 2023

near Puigpunyent, Baleares (España)

Ruta que transcorre pels voltants de Puigpunyent i Galilea, i pujant fins el Puig de Na Bauçàna.

És una ruta fàcil, però és llarga i la major part és per cami asfaltat.

Partim de Puigpunyent, vora el torrent de Sa Riera, que té mes de 20 km.

Anam per davora la parròquia de Sta Maria del Puig-punyent i agafam cami cap a l'esquerra. Aquest primer tram va pujant cap amunt per cami asfaltat. Des d.aqui tenim unes bones vistes del poble i del gran hotel Son Net, que s'alça imponent just damunt aquest.

Al cap d'uns kms deixam asfalt i agafam cami de terra, que bordeja el bosc de Conques, ja per dins tram de pinar.

Just quan arribam al Pou des Bosc, hem de deixar el cami per anar cap a la dreta per dins alzinar per amunt, fins arribar al pas de Sa Ventalla. Aqui hem de posar les mans al terra i anar alerta a no caure. Quan som a dalt, el cami no està marcat i és un tram un poc complicat ja que has d'anar per damunt pedres bastant punxegudes. És un tram curt però, fins que tornam agafar cami i ja agafam la pujada a na Bauçana.

El primer tram de pujada és complicat, ja que està poc marcat i hi ha un parell de pins al terra. Al cap d'un parell de metres ja veim el cami marcat que puja, primer per cami de terra i despres ja per escalons ben marcats de pedra. La pujada no és gens complicada i a dalt és un bon lloc per dinar. A dalt tenim unes bones vistes del Galatzó i de les Malgrats, entre el Toro i Sta Ponça.

De baixada, agafam cami ben marcat que ens du fins a Galilea. Hem d'anar uns 300 mts per carretera fins que agafam el cami de Sa Cova des Bous de Galilea, que ja ens du fins el poble.

Passam per davora l'esglèsia de la Inmaculada Concepció, anam pel darrera i agafam cami de la sortida del poble que ja ens durà fins aprop de la reserva del Galatzó i fins a Puigpunyent.

Desde la sortida de Galilea a dalt del poble, tenim unes bones vistes del Puig de na Bauçana i del Puig del Galatzó.

El primer tram de baixada, és per cami bastant destrossat degut a l'aigua, i enlloc d'asfalt tot es grava i pedres. En arribar abaix, ja vora la reserva, agafam cami asfaltat fins el poble de Puigpunyent. Tot i que sigui cami asfaltat, és un tram molt agradable i que passen pocs cotxes. 3

PictographRiver Altitude 732 ft

PictographRisk Altitude 1,713 ft

PictographLake Altitude 1,617 ft

PictographRuins Altitude 1,594 ft

Photo ofNa Bauçana. Des d'aqui veim les Malgrats Photo ofNa Bauçana. Des d'aqui veim les Malgrats Photo ofNa Bauçana. Des d'aqui veim les Malgrats