Puigpedròs-Pics d'Engorgs-Tosseta d'Esquella (Circ d'Engorgs)

Photo ofPuigpedròs-Pics d'Engorgs-Tosseta d'Esquella (Circ d'Engorgs) Photo ofPuigpedròs-Pics d'Engorgs-Tosseta d'Esquella (Circ d'Engorgs) Photo ofPuigpedròs-Pics d'Engorgs-Tosseta d'Esquella (Circ d'Engorgs)

July 21, 2013
July 2013

•   4.9 5 Reviews

near Girult, Catalunya (España)

Hem matinat per anar a pujar el pic més alt de la Cerdanya, el Puigpadròs i hem aprofitat per fer la ruta del Circ d’Engorcs.

Es una ruta molt recomanable, ja que es gaudeix d’unes vistes extraordinàries en totes direccions. La Cerdanya, les valls d’Andorra, el Cadi, el Puigmal, la Plana de Lles, etc... una meravella.

Sortíem del refugi de Malniu (Maranges), al costat dels estanys i en direcció al Refugi d’Engorcs (GR-11).

Un cop s’arriba a un cartell que ens indica el camí del Puigpadròs, l’agafem per pujar cap al Coll de les Mulleres i tot seguit, i després d’una bona pujada, arribem al Puigpadròs.

Desprès d’un bon esmorzar tornem al camí per fer el Circ d’Engorcs per la carena.

Baixem el Puigpedròs per anar a la Portella de Meranges, on podem contemplar l’espectacular pic el “Roca Colom”.

Seguim per la carena per fer tots els cims del Pic d’Engorcs. Son tres pic enganxats que es fan d’una tirada.

El camí ens porta cap a la Tosseta de l’esquella que ha estat l’últim pic que hem pujat aquests mati.

Seguim tenim les vistes fantàstiques a totes direccions i aprofitem per veure per on farem la baixada cap els estanys d’Engorcs que hem estat visionant durant tot el recorregut.

La baixada la fem per la Portella d’Engorcs que hi arribem després de baixar ràpidament de la Tosseta i ens trobem la sorpresa que el camí està tapat pe la neu. Fem una volta per no pasar per al neu i trobem el camí ràpidament per fer el descens per la tartera que ens porta cap els estanys d’Engorcs.

Un cop ens hem fet una bona refrescada en l’aigua dels estanys, arribem al refugi d’Engorcs (Refugi Joaquim Folch i Girona), on aprofitem per dinar i preparar-nos per acabar de baixar cap el refugi de Malniu, punt d’inici i final de la ruta.

Passem per els plans plens de cavalls i vaques i els boscos de pi negre de les muntanyes properes al refugi. Després d’una mica més d’una hora arribem al destí final.

Ruta molt recomanable per fer durant l’estiu.

Coll de les mulleres

• MarcCAT Aug 22, 2013

Perfecte!

• GFC.cat Nov 4, 2013

Es una ruta per fer a l'estiu. Està molt be!!

• mrbeiru Jul 14, 2014

Bona ruta

• Photo of genic
    genic Jul 14, 2014

Gracies pels vostres comentaris

• Urgell Sep 4, 2017

Bona ruta!

• gafasdepasta Oct 14, 2018

Felicitats per la ruta, ens ha encantat val molt la pena!

• Photo of bisbicata
    bisbicata Jul 24, 2019

Que tal per ferla en agost amb gossos?

• Photo of genic
    genic Jul 24, 2019

Es pot fer be a l'agost i amb gossos. Cuidar-se de la calor i potser algun ruixat de tarda.