Puigmal per Fontalba

1962
November 19, 2023
November 2023

near Queralbs, Catalunya (España)

Després de Queralbs agafem una llarga pista amb el cotxe fins a Fontalba. Abans d'anar-hi cal reservar palça d'aparcament per internet, però no sempre. Nosaltres no ho hem fet perquè a la tardor no cal. Des d'aquí ens enfilem a la carena que puja sense grans pendents fins el Coll de Fontalba, on es posa dret i guanyem els darrers metres fins el cim del Puigmal d'Er 2910 m. Aquí gairebé sempre hi fa vent i fred, o sigui que cal anar sempre ben preparat encara que el dia sigui aparentment bo. Som a la tardor i el fred i la neu no han acabat d'arribar. Baixem en direcció Est cap a la Collada de l'embut 2705m. Des d'aquí, no seguim cap camí, però portem un track i el sentit comú ens guia per on és més evident, anant a trobar una Dou on brolla l'aigua malgrat la sequera. De baixada veiem grups d'isards i muflons. El darrer tram ens acosta novament al Torrent de Puigmal i just abans del darrer tram de camí, passem per la Dou petita i la Dou de Fontalba, on també raja aigua bona i fresca. Arribem al punt d'inici fent uns darrers metres de camí més evident fins l'aparcament.

Aigua bona per carregar la cantimplora