Photo ofPuigmal (2.910 m) pel Collet de les Barraques i el Pas dels Lladres, amb tornada pel Serrat del Borrut i el GR 11.8 (Ripollès) Photo ofPuigmal (2.910 m) pel Collet de les Barraques i el Pas dels Lladres, amb tornada pel Serrat del Borrut i el GR 11.8 (Ripollès) Photo ofPuigmal (2.910 m) pel Collet de les Barraques i el Pas dels Lladres, amb tornada pel Serrat del Borrut i el GR 11.8 (Ripollès)

April 20, 2024
April 2024

•   5 4 Reviews

near Planoles, Catalunya (España)

Ruta circular des de l’aparcament del Collet de les Barraques passant per:

- Aparcament del Collet de les Barraques. Inici de la ruta d'avui (0.0 km)
- Mirador de la Serra de Montgrony (0.4 km)
- Collet de les Barraques (0.5 km)
- La Cogolia. Pal indicador (1.0 km)
- Roc Blanc. Pal indicador i tancat pel bestiar (1.6 km)
- Barraca del Teixidor. Restes enrunades (2.1 km)
- Travessem el filat i seguim per l'altra banda de la Serra de la Vaquerissa (3.4 km)
- Surgència d'aigua (4.6 km)
- Pas dels Lladres o Coll de Queralt (5.3 km)
- Telecadira de Puigmal 2900 (6.3 km)
- Coll de les Clotxes (7.6 km)
- Coll de les Clotes (7.8 km)
- Coll de la Pastera (8.4 km)
- Cim del Puigmal, amb 2.910 metres (9.5 km)
- El Borrut (10.9 km)
- El Bressol (11.2 km)
- Coll del Borrut (12.2 km)
- Cim de la Dou (12.4 km)
- Font sense nom (13.1 km)
- Gir a la dreta per seguir el GR 11.8 (14 km)
- Restes de la barraca de l'Escudella, al GR 11.8 (14.3 km)
- Les Brosses. Pal indicador (14.7 km)
- Torrent de les Creuetes (15.2 km)
- Collet d'Estavarís (16.5 km)
- Font i Barraca de Mantegosa (16.9 km)
- Font de l'Home Mort i passera de fusta sobre el riu de Tosa (18.0 km)
- Font Margarita (19.1 km)
- Pla dels Ventolanesos. Pal indicador (19.5 km)
- Collet de les Barraques (20.2 km)
- Mirador de la Serra de Montgrony (20.3 km)
- Aparcament final (20.8 km)

Ressenya pendent.

Salut i bona caminada !

Photo ofAparcament del Collet de les Barraques. Inici i final de la ruta d'avui Photo ofAparcament del Collet de les Barraques. Inici i final de la ruta d'avui Photo ofAparcament del Collet de les Barraques. Inici i final de la ruta d'avui

Aparcament del Collet de les Barraques. Inici i final de la ruta d'avui

Aparcament del Collet de les Barraques. Inici i final de la ruta d'avui.

Photo ofCruïlla amb pal indicador i Mirador de la Serra de Montgrony Photo ofCruïlla amb pal indicador i Mirador de la Serra de Montgrony Photo ofCruïlla amb pal indicador i Mirador de la Serra de Montgrony

Cruïlla amb pal indicador i Mirador de la Serra de Montgrony

Cruïlla amb pal indicador i Mirador de la Serra de Montgrony. Per l'esquerra es pot començar la pujada al Puigmal, però nosaltres volem anar primer al Collet de les Barraques per veure el coll i tenir la primera mirada al Puigmal.

Photo ofCollet de les Barraques. Plafons informatius i àrea de lleure amb vistes al Puigmal Photo ofCollet de les Barraques. Plafons informatius i àrea de lleure amb vistes al Puigmal Photo ofCollet de les Barraques. Plafons informatius i àrea de lleure amb vistes al Puigmal

Collet de les Barraques. Plafons informatius i àrea de lleure amb vistes al Puigmal.

Photo ofCruïlla amb pal indicador. No travessem el pas canadenc i seguim el filat elèctric per l'esquerra. Aquí comença la circular Photo ofCruïlla amb pal indicador. No travessem el pas canadenc i seguim el filat elèctric per l'esquerra. Aquí comença la circular Photo ofCruïlla amb pal indicador. No travessem el pas canadenc i seguim el filat elèctric per l'esquerra. Aquí comença la circular

Cruïlla amb pal indicador. No travessem el pas canadenc i seguim el filat elèctric per l'esquerra. Aquí comença la circular al Puigmal que tancarem pel GR 11 que arriba per la dreta.

Photo ofPal indicador de la Cogolia. Amunt seguint per l'esquerra del filat pel bestiar Photo ofPal indicador de la Cogolia. Amunt seguint per l'esquerra del filat pel bestiar Photo ofPal indicador de la Cogolia. Amunt seguint per l'esquerra del filat pel bestiar

Pal indicador de la Cogolia. Amunt seguint per l'esquerra del filat pel bestiar

Pal indicador de la Cogolia. Amunt seguint per l'esquerra del filat pel bestiar.

Photo ofRoc Blanc. Pal indicador i tancat pel bestiar d’estiu. Seguim amunt per camí fressat Photo ofRoc Blanc. Pal indicador i tancat pel bestiar d’estiu. Seguim amunt per camí fressat Photo ofRoc Blanc. Pal indicador i tancat pel bestiar d’estiu. Seguim amunt per camí fressat

Roc Blanc. Pal indicador i tancat pel bestiar d’estiu. Seguim amunt per camí fressat.

PictographRuins Altitude 6,736 ft
Photo ofRestes enrunades de la Barraca del Teixidor. Dues grans fites de pedres. Seguim amunt per la Serra de la Vaquerissa Photo ofRestes enrunades de la Barraca del Teixidor. Dues grans fites de pedres. Seguim amunt per la Serra de la Vaquerissa Photo ofRestes enrunades de la Barraca del Teixidor. Dues grans fites de pedres. Seguim amunt per la Serra de la Vaquerissa

Restes enrunades de la Barraca del Teixidor. Dues grans fites de pedres. Seguim amunt per la Serra de la Vaquerissa.

Photo ofMirador natural amb bones vistes des de la Serra de la Vaquerissa Photo ofMirador natural amb bones vistes des de la Serra de la Vaquerissa Photo ofMirador natural amb bones vistes des de la Serra de la Vaquerissa

Mirador natural amb bones vistes des de la Serra de la Vaquerissa

Mirador natural amb bones vistes des de la Serra de la Vaquerissa.

PictographDoor Altitude 7,500 ft
Photo ofPassem a l’altra banda del filat i seguim amunt per la Serra de la Vaquerissa Photo ofPassem a l’altra banda del filat i seguim amunt per la Serra de la Vaquerissa Photo ofPassem a l’altra banda del filat i seguim amunt per la Serra de la Vaquerissa

Passem a l’altra banda del filat i seguim amunt per la Serra de la Vaquerissa

Passem a l’altra banda del filat i seguim amunt per la Serra de la Vaquerissa.

Photo ofAmunt per la Serra de la Vaquerissa, amb vistes espectaculars Photo ofAmunt per la Serra de la Vaquerissa, amb vistes espectaculars Photo ofAmunt per la Serra de la Vaquerissa, amb vistes espectaculars

Amunt per la Serra de la Vaquerissa, amb vistes espectaculars

Amunt per la Serra de la Vaquerissa, amb vistes espectaculars.

Photo ofSurgència d'aigua que el Tuc aprofita per refrescar-se Photo ofSurgència d'aigua que el Tuc aprofita per refrescar-se Photo ofSurgència d'aigua que el Tuc aprofita per refrescar-se

Surgència d'aigua que el Tuc aprofita per refrescar-se

Surgència d'aigua que el Tuc aprofita per refrescar-se.

Photo ofPas dels Lladres o Coll de Queralt. Descans per esmorzar al bivac de pedra, amb grans vistes i molt vent Photo ofPas dels Lladres o Coll de Queralt. Descans per esmorzar al bivac de pedra, amb grans vistes i molt vent Photo ofPas dels Lladres o Coll de Queralt. Descans per esmorzar al bivac de pedra, amb grans vistes i molt vent

Pas dels Lladres o Coll de Queralt. Descans per esmorzar al bivac de pedra, amb grans vistes i molt vent.

Photo ofPas dels Lladres o Coll de Queralt. Fita fronterera i vistes espectaculars als dos vessants Photo ofPas dels Lladres o Coll de Queralt. Fita fronterera i vistes espectaculars als dos vessants Photo ofPas dels Lladres o Coll de Queralt. Fita fronterera i vistes espectaculars als dos vessants

Pas dels Lladres o Coll de Queralt. Fita fronterera i vistes espectaculars als dos vessants.

Photo ofSeguim esquerra, sota la Tossa del Pas dels Lladres i les instalacions de l'estació Puigmal 2900, tancades definitivament Photo ofSeguim esquerra, sota la Tossa del Pas dels Lladres i les instalacions de l'estació Puigmal 2900, tancades definitivament Photo ofSeguim esquerra, sota la Tossa del Pas dels Lladres i les instalacions de l'estació Puigmal 2900, tancades definitivament

Seguim esquerra, sota la Tossa del Pas dels Lladres i les instalacions de l'estació Puigmal 2900, tancades definitivament.

Photo ofTelecadira de Puigmal 2900. Seguim camí per la neu, en direcció al Puimal Photo ofTelecadira de Puigmal 2900. Seguim camí per la neu, en direcció al Puimal Photo ofTelecadira de Puigmal 2900. Seguim camí per la neu, en direcció al Puimal

Telecadira de Puigmal 2900. Seguim camí per la neu, en direcció al Puimal

Telecadira de Puigmal 2900. Seguim camí per la neu, en direcció al Puimal.

Photo ofTram de camí amb neu. Ull, amb la neu algun tram d'hivern pot no coincidir amb el camí d'estiu Photo ofTram de camí amb neu. Ull, amb la neu algun tram d'hivern pot no coincidir amb el camí d'estiu Photo ofTram de camí amb neu. Ull, amb la neu algun tram d'hivern pot no coincidir amb el camí d'estiu

Tram de camí amb neu. Ull, amb la neu algun tram d'hivern pot no coincidir amb el camí d'estiu.

Photo ofColl de les Clotxes. Seguim camí al Puigmal Photo ofColl de les Clotxes. Seguim camí al Puigmal Photo ofColl de les Clotxes. Seguim camí al Puigmal

Coll de les Clotxes. Seguim camí al Puigmal

Coll de les Clotxes. Seguim camí al Puigmal.

Coll de les Clotes

Coll de les Clotes.

Photo ofSeguim camí per corriol fressat i amb restes de neu Photo ofSeguim camí per corriol fressat i amb restes de neu Photo ofSeguim camí per corriol fressat i amb restes de neu

Seguim camí per corriol fressat i amb restes de neu

Seguim camí per corriol fressat i amb restes de neu.

Tram de camí fressat

Tram de camí fressat.

Photo ofColl de la Pastera. Aquí comença la pujada final al Puigmal. Falten els últims 280 metres de desnivell + Photo ofColl de la Pastera. Aquí comença la pujada final al Puigmal. Falten els últims 280 metres de desnivell + Photo ofColl de la Pastera. Aquí comença la pujada final al Puigmal. Falten els últims 280 metres de desnivell +

Coll de la Pastera. Aquí comença la pujada final al Puigmal. Falten els últims 280 metres de desnivell +.

Corriol fressat i rellliscós amunt

Corriol fressat i rellliscós amunt.

Photo ofAmunt pel corriol. Poc a poc anem guanyant alçada Photo ofAmunt pel corriol. Poc a poc anem guanyant alçada Photo ofAmunt pel corriol. Poc a poc anem guanyant alçada

Amunt pel corriol. Poc a poc anem guanyant alçada

Amunt pel corriol. Poc a poc anem guanyant alçada.

Photo ofPal indicador del km vertical. Descans d'hidratació. Seguim camí per fer els últims metres Photo ofPal indicador del km vertical. Descans d'hidratació. Seguim camí per fer els últims metres Photo ofPal indicador del km vertical. Descans d'hidratació. Seguim camí per fer els últims metres

Pal indicador del km vertical. Descans d'hidratació. Seguim camí per fer els últims metres.

Photo ofArribada al cim del Puigmal (2.910 metres). Tot i el vent, tenim un dia espectacular Photo ofArribada al cim del Puigmal (2.910 metres). Tot i el vent, tenim un dia espectacular Photo ofArribada al cim del Puigmal (2.910 metres). Tot i el vent, tenim un dia espectacular

Arribada al cim del Puigmal (2.910 metres). Tot i el vent, tenim un dia espectacular.

Photo ofCim del Puigmal, amb 2.910 metres. Descans i dinar a uns del bivacs de pedres Photo ofCim del Puigmal, amb 2.910 metres. Descans i dinar a uns del bivacs de pedres Photo ofCim del Puigmal, amb 2.910 metres. Descans i dinar a uns del bivacs de pedres

Cim del Puigmal, amb 2.910 metres. Descans i dinar a uns del bivacs de pedres

Cim del Puigmal, amb 2.910 metres. Descans i dinar a uns del bivacs de pedres.

Vistes des del cim del Puigmal

Vistes des del cim del Puigmal.

Fotos de cim al Puigmal

Fotos de cim al Puigmal.

Photo ofDeixem el cim i tirem avall pel Camí a Fontalba Photo ofDeixem el cim i tirem avall pel Camí a Fontalba Photo ofDeixem el cim i tirem avall pel Camí a Fontalba

Deixem el cim i tirem avall pel Camí a Fontalba

Deixem el cim i tirem avall pel Camí a Fontalba.

Photo ofCim del Borrut. Seguim avall per corriol fressat Photo ofCim del Borrut. Seguim avall per corriol fressat Photo ofCim del Borrut. Seguim avall per corriol fressat

Cim del Borrut. Seguim avall per corriol fressat

Cim del Borrut. Seguim avall per corriol fressat.

El Bressol. Seguim camí avall

El Bressol. Seguim camí avall.

Photo ofColl del Borrut. En cas de voler-ho, des d'aquí podríem baixar directes a la Font de l'Home Mort per camí molt inclinat Photo ofColl del Borrut. En cas de voler-ho, des d'aquí podríem baixar directes a la Font de l'Home Mort per camí molt inclinat Photo ofColl del Borrut. En cas de voler-ho, des d'aquí podríem baixar directes a la Font de l'Home Mort per camí molt inclinat

Coll del Borrut. En cas de voler-ho, des d'aquí podríem baixar directes a la Font de l'Home Mort per camí molt inclinat i no fressat. Nosaltres seguim el camí previst en direcció a Fontalba.

Font sense nom

Font sense nom.

Photo ofAbans d'arribar a Fontalba, girem a la dreta per baixar directes a buscar el GR 11.8 Photo ofAbans d'arribar a Fontalba, girem a la dreta per baixar directes a buscar el GR 11.8 Photo ofAbans d'arribar a Fontalba, girem a la dreta per baixar directes a buscar el GR 11.8

Photo ofRestes de la barraca de l’Escudella. Seguim les marques del GR 11.8 per la dreta Photo ofRestes de la barraca de l’Escudella. Seguim les marques del GR 11.8 per la dreta Photo ofRestes de la barraca de l’Escudella. Seguim les marques del GR 11.8 per la dreta

Restes de la barraca de l’Escudella. Seguim les marques del GR 11.8 per la dreta.

Photo ofLes Brosses. Pal indicador. Seguim pel GR 11.8 en direcció a la Font de l'Home Mort Photo ofLes Brosses. Pal indicador. Seguim pel GR 11.8 en direcció a la Font de l'Home Mort Photo ofLes Brosses. Pal indicador. Seguim pel GR 11.8 en direcció a la Font de l'Home Mort

Les Brosses. Pal indicador. Seguim pel GR 11.8 en direcció a la Font de l'Home Mort.

PictographRiver Altitude 6,535 ft
Photo ofTorrent de les Creutes. Seguim marques del GR Photo ofTorrent de les Creutes. Seguim marques del GR Photo ofTorrent de les Creutes. Seguim marques del GR

Torrent de les Creutes. Seguim marques del GR

Torrent de les Creutes. Seguim marques del GR.

Photo ofCollada d’Estevenís. Lleuger gir a la dreta seguint marques del GR 11.8 Photo ofCollada d’Estevenís. Lleuger gir a la dreta seguint marques del GR 11.8 Photo ofCollada d’Estevenís. Lleuger gir a la dreta seguint marques del GR 11.8

Collada d’Estevenís. Lleuger gir a la dreta seguint marques del GR 11.8

PictographRuins Altitude 6,296 ft
Photo ofFont i Barraca Mantegosa. La font no la trobem enlloc Photo ofFont i Barraca Mantegosa. La font no la trobem enlloc Photo ofFont i Barraca Mantegosa. La font no la trobem enlloc

Font i Barraca Mantegosa. La font no la trobem enlloc

Font i Barraca Mantegosa. La font no la trobem enlloc.

Photo ofTorrent del Borrut i Font de l’Home Mort. Passera de fusta sobre el riu de Tosa i pal indicador Photo ofTorrent del Borrut i Font de l’Home Mort. Passera de fusta sobre el riu de Tosa i pal indicador Photo ofTorrent del Borrut i Font de l’Home Mort. Passera de fusta sobre el riu de Tosa i pal indicador

Torrent del Borrut i Font de l’Home Mort. Passera de fusta sobre el riu de Tosa i pal indicador. Seguim corriol fressat per fer l'última pujada al Collet de les Barraques.

Font Margarita, amb un fil d'aigua

Font Margarita, amb un fil d'aigua.

Photo ofPla dels Ventolanesos (1.918 metres), amb bones vistes al Puigmal. Pal indicador. Seguim a l'esquerra, en direcció al refugi Photo ofPla dels Ventolanesos (1.918 metres), amb bones vistes al Puigmal. Pal indicador. Seguim a l'esquerra, en direcció al refugi Photo ofPla dels Ventolanesos (1.918 metres), amb bones vistes al Puigmal. Pal indicador. Seguim a l'esquerra, en direcció al refugi

Pla dels Ventolanesos (1.918 metres), amb bones vistes al Puigmal. Pal indicador. Seguim a l'esquerra, en direcció al refugi.

Photo ofPas canadenc i arribada al Collet de les Barraques, de tornada Photo ofPas canadenc i arribada al Collet de les Barraques, de tornada Photo ofPas canadenc i arribada al Collet de les Barraques, de tornada

Pas canadenc i arribada al Collet de les Barraques, de tornada

Pas canadenc i arribada al Collet de les Barraques, de tornada.

Photo ofMirador a la Serra de Montgrony, de tornada. Fem l'últim “pica-pica” al mirador abans de tornar a l'aparcament Photo ofMirador a la Serra de Montgrony, de tornada. Fem l'últim “pica-pica” al mirador abans de tornar a l'aparcament Photo ofMirador a la Serra de Montgrony, de tornada. Fem l'últim “pica-pica” al mirador abans de tornar a l'aparcament

Mirador a la Serra de Montgrony, de tornada. Fem l'últim “pica-pica” al mirador abans de tornar a l'aparcament.

• Photo of behrang masoomi
    behrang masoomi Apr 20, 2024

درود بر شما👏👏

• Photo of Joan i Dolors
    Joan i Dolors Apr 20, 2024

Enhorabona!!!!
    Una gran ruta, treballada i fantàstica amb unes visites espectaculars, no apta per tothom.
    Gràcies per compartir-la!
    Una abraçada

Pitcollonsiamunt Apr 20, 2024

Sí, és llarga i durilla però preciosa. Com bé dius les vistes espectaculars en tot el recorregut.
    Salut i gràcies pel comentari i la valoració.

Pitcollonsiamunt Apr 22, 2024

Gràcies Behrang.
    Salut !

• Photo of Pipoman Picopicos
    Pipoman Picopicos Apr 25, 2024

Aquesta magnífica ruta t'omples pels ulls i et buides per les cames, paisatge infinit i kilòmetres amb desnivell per posar a prova la teva resistència.
    L'he gaudit molt, i amb la cirereta de la millor companyia.
    Salut i kilòmetres.

Pitcollonsiamunt Apr 25, 2024

Cert. Dura la pujada i dura la baixada, però quina gozada 😀
    Salut i a per la pròxima.

• Photo of Campcardós
    Campcardós Apr 27, 2024

Dura però magnífica ruta d’alta muntanya. Sense dificultats tècniques de cap tipus, però amb fort desgast físic per la distància i el desnivell. És una de les rutes al Puigmal menys transitades.