Puig Sobirà i Roca de Canalda

March 6, 2016
March 2016

•   4 2 Reviews

near Canalda, Catalunya (España)

En aquesta sortida farem el Puig Sobirà, un cim inclós al llistat (renovat) dels 100cims de la FEEC.

Començarem passant sota les impressionants parets de la Roca de Canalda i visitant les baumes com la de Ca la Rita. Després ens enfilarem cap al Puig Sobirà. Hi ha un tram poc definit entre que abandonem el camí pel que veníem de sota les parets i agafem el que puja de la Borda. Més o menys cap als 1450m d'alçada. Després no té pèrdua fins a 100m del cim, on deixarem la pista per seguir la carena bosc a través (de molt bon fer) fins al vèrtex. Potser aquest tros sí que té algun sender, però estava tot nevat i sense traça així que anàvem per on ens semblava més evident.

El cim on hi ha el vèrtex és 15m més baix que el cim més oriental, per on passem després. La baixada des d'aquí fins la roca de Canalda, de nou, torna a ser perdedora. El mapa de l'Alpina no marca camí, tot i que buscant els passos més evidents i nets de vegetació es fa bé. Un cop al pla, ens dirigim fins el cim de la Roca de Canalda.

La baixada la fem per un sender que acaba a la pista que ens portaria al cotxe si la seguim sencera. No obstant, agafem el trencant cap a les Coves dels Moros. No sabíem que hi havia un pas equipat per pujar a les baumes aquestes, ho hem trobat després buscant informació.

TEMPS TOTAL: 5h (amb parades)
Ruta realitzada el 06/03/2016

Bauma Espluga

Ca la Rita

PictographSummit Altitude 0 ft

• silviabc3 Apr 9, 2017

Bon track! tot i que com dius en la descripció hi ha trams sense camí definit, en plena primavera hem quedat amb les cames ben esgarrinxades però hem gaudit molt. Moltissimes gràcies per compartir!!

osukarusan Apr 9, 2017

Gràcies pel comentari i la valoració! Salutacions

• Photo of Jordi_bcn
    Jordi_bcn Sep 15, 2017

Hola: LA PITJOR RUTA QUE HE FET MAI
    Trobo que en aquesta ruta falta moltissima informació, començant perque despres de Ca La Rita (1 km aprox.) ve un pendent bastant considerable, que va a buscar la pista mes ample, ple de pedretes que no et deixen avançar ja que rellisquen molt aixó unit a que la majoria de pedres mes grans que feia servir per agafar-me i grimpar es desprenien amb facilitat el que provocava despreniments i perdues d'equilibri (menys mal que anava sol sino el del darrera l'hagues passat malament). La pista correcte fins arribar al cim del Sobira, cami perdedor però intuitiu, despres ve la seguent odisea i es la "passejada" pel bosc de baixada, portava GPS un etrex 20, mai m'ha donat problemes, donçs ni amb aixo trobava el track de baixada, despres de quasi una hora diambulant pel bosc a vegades tocant precipici ja que quedava tapat per la vegetació, baix decidir girar cua de nou i tornar per on havia vingut, ja no portava aigua ni res per beure, havien passat 4 hores 10 min. el divertit va ser quan vaig arribar al pendent tant dolent que havia fet de pujada, si relliscava al pujar al baixar va ser perillossissim, vaig tenir una caiguda d'uns 5 o 8 metres despres de que una de les pedres que vaig fer servir per agafar-me es va despredre. Tot aixo sense comptar que durant tot el cami vaig patir les punxades de les plantes que hi havia per tota la ruta, del genoll cap avall les cames en sagnaven (literalment) i havia un moment que ja ni sentia les punxades, vaig arribar a casa amb les cames inflamades.
    Jo personalment i porto molts anys fent senderisme i alta muntanya, camins dolents, pedregosos, sense definir, llargs, curts, de tota mena, Carlit, la Pica, Aneto etc... no recomano fer aquesta ruta mes enllà de Ca la Rita, ja es que ni la puntuu es que la desaconsello totalment i trobo una temeritat que la qualifiqueu com a FACIL...
    Ho sento, salut

osukarusan Sep 15, 2017

Hola Jordi,
    lamento que l'experiència hagi sigut tan negativa. Si busques altres tracks a wikiloc, veuràs que no hem sigut els únics ni els primers a fer la pujada aquella des de Ca la Rita o la baixada des del Puig Sobirà cap a Canalda... És ben cert que la baixada del Puig Sobirà no té camí (com indico a la descripció) però a nosaltres no ens va semblar en cap moment perillosa. Potser perquè estem bastant acostumats a anar fora de camí, i perquè la vam fer a hivern (pantalons llargs!) i no ens punxàvem. A vegades, calificar una ruta no és senzill, i vam posar dificultat tècnica baixa perquè va ser la nostra impressió. Tot i així, modificaré la dificultat a "moderat" tenint en compte els teus comentaris.
    Gràcies i salut!

• Photo of mingunic
    mingunic Nov 25, 2019

Efectivament la baixada és perdedora en algun tram, però ho vam superar. Ruta molt interessant i maca
    Gràcies per compartir

osukarusan Nov 26, 2019

Gràcies per la valoració! Me n'alegro que us hagi agradat. Salut!